MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

onsdag, december 13, 2006



Jag missbrukar!


Ja, jag är en sann missbrukare av snooze-funktionen i min mobiltelefon - eller närmare bestämt min väckarklocka! Nu har det nästan blivit mer vanligt än ovanligt att Robert blir väckt med ett mindre trevligt slag på armen tillsammans med en ännu mindre trevlig muntlig revelj av typen: "ROBERT - NU MÅSTE ALLA GÅ UPP!" Han brukar då lugnt (lite FÖR lugnt om ni frågar mig) säga att han kommer att entlediga mig från totalansvaret av att få familjen i givakt på mornarna, men han säger det i och för sig med stor ironi i rösten... Det är nämligen på det lilla viset att för honom är det liksom inte hela världen om vi lämnar Melvin klockan 9 i stället för klockan 8 på dagis. Och det rör honom inte heller ryggen om Elliot kommer till skolan klockan halv 9 - han går ju trots allt bara i en s.k. förskoleklass där det inte finns några "spikade" tider och inte heller något närvarotvång.


I dag har det varit Luciafirande på Melvins dagis och det passerade inte utan dramatik. Dessutom hade detta drama inte ett enda dugg med barnen att göra utan det hade i stället att göra med föräldrarnas insamling till fröknarnas present! Herregud i himmelen! Att vissa rabiata feministmorsor bara orkar... Pallar inte dra några detaljer, men trams på hög nivå var det i alla fall!


På MarMalaid var det i dag högt tempo och vi är så himla glada för alla nya och gamla webkunder som gör att vi måste packa smycken dagarna i ända så att svetten lackar! Har också i dag bokat ett möte i nästa vecka med en kille som har en position på ett stort (och då snackar vi STORT) företag som vill prata inköp av mina smycken. Så jäkla sanslöst häftigt! Jag har ju bränt mina fingrar en gång så därför kan jag inte säga vem det är ännu, men om allt går som det ska så håll i hattarna gott folk! I´ll be back! (Med info då menar jag...)


Dagens tumme upp: Vår lille stjärngosse Melvin som var den allra finaste av alla ungar i hela Luciatåget! Mamma älskar dig ända till månen och tillbaka, Melvin!

Dagens tumme ner: Att Robert inte kunde se Melle sjunga då My inte kunde jobba i butiken i dag...


Dagens tips: Alla har vi vår ryggsäck och alla möter vi nästan dagligen motgångar - skillnaden på alla oss människor måste nog ändå ligga i var vi ser möjligheter och vad vi förväntar oss av vår tillvaro. Lägg därtill vad vi tror är möjligt... Ganska stort om man har förmågan att ta det till sig!



/Malin


"Every Day is a Pearl Day!"

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej på er!

Vilka underbara saker ni har!!Och nyckelringen är bara så cooool...Jag är en tjej som bor i Köpenhamn och vill gärna besöka affären, men vet inte var Holmgången ligger!!Hjälp!

Lycka till i framtiden!

Hälsningar
Monica Stangaciu

måndag, mars 05, 2007 9:37:00 em  
Blogger Malin, MarMalaid said...

Hej Monica,
Tack för ditt inlägg!
Holmgången är en liten söt passage på självaste gågatan, nästan ända uppe vid Triangeln. Ring så förklarar jag bättre - självklart ska du komma förbi!

/Malin

tisdag, mars 06, 2007 8:01:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home