MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

onsdag, december 06, 2006

Tjänsteresa i går...

...i ett regnigt Stockholm. Och gårdagen började minst sagt kaotiskt! Hade ställt klockan på kvart i sex för att ha god tid på mig tills jag skulle köra till Sturup (planet skulle gå kl.08,10). Och så hade Robert fått för sig att han skulle hjälpa mig att vakna så även han hade ställt sin telefon (märkligt när det är jag som är först uppe i 9 fall av 10...). Hur som helst så ligger jag vaken och tänker att om fem minuter ska jag gå upp, så plötsligt dundrar Roberts alarm igång och han hojtar till mig: Malin, klockan är sju! Nej, säger jag klockan är bara sex. Nej, säger han med mycket mera liv i rösten, KLOCKAN ÄR SJU, varpå jag gör en fullkomlig barndkårsutryckning som går från sovrummet via hallen och ut till köket! Tittar på klockan på väggen som visar fem i sex, tittar på klockan på min handled som visar samma sak. Va fan gapar du om, skriker jag eftersom han jagat upp mig och gjort mig skitstressad! Ojsan, min mobil har fortfarande sommartid säger han lungt. Ok, tänkte jag, då har jag ju i alla fall gott om tid att duscha och göra mig i ordning - i denna villfarelse levde jag i exakt 5 minuter. Då kom jag på att jag ju inte har något körkort (eftersom min plånbok blev stulen av en jubelidiot för en tid sedan) och därmed inte heller kommer att kunna legitimera mig på flygplatsen om två timmar! Ringer Sturup och berättar hur det ligger till och de kan givetvis inget göra utan hänvisar till Fly Me som kommer först kl.07,30. Jag gör följande: duschar, tar bilen till kontoret och lägger polisanmälan, registreringsbevis och bokninspapprena i en plastmapp och kör snabbt ut till flygplatsen och tänker att det får bära eller brista... Väl där får jag reda på att de MÅSTE har giltig legitimation, men att de ska ringa till någon samt att jag inte ska hoppas på för mycket, men döm om min förvåning när jag efter en stunds väntande får besked om att jag kommer med! Yes, tänker jag, då var det klart! Ända tills jag skulle hem på kvällen från Arlanda - där ville man INTE släppa ombord mig! Orkar inte ta några detaljer, men käften har man ju liksom med sig, men plötsligt så satt jag där ombord igen!

I övrigt gick det bra i Stockholm - tre bra ordrar varav en från en ny kund som öppnat en jättefin butik i södra delen av den kungliga hufvudstaden. Dessutom hann jag pussa lite på min systerson Edgar som är världens goaste lille kille på 3½ år! Jag besökte även en kund till MarMalaid i Nockeby - O´Sofina - och blev i vanlig ordning med en hel drös nya kläder. (Vet inte om jag gick plus eller minus på det mötet - faktura kommer...) Men en fin kavaj, kjol, byxa och tunika blev det i alla fall! De hade fått in skitballa stövlar också, men jag kunde faktiskt hejda mig denna gången!

Morgonens BNI möte var lyckat och jag fick en superingång av Peter på Rentokil. En av deras stora kunder vill träffa mig och prata smycken - återkommer, och det kan bli stort!

Dagens tumme upp: Tipset av Peter, ser verkligen fram emot detta!
Dagens tumme ner: Ska snart cykla hem och regnet öser ner... (jag har ju mina nya dyring-byxor på mig!)

Dagens tips: Köp Decléors ansiktsprodukter - jag är helt hooked!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"