MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

lördag, december 09, 2006



Oj, oj, oj...


Så himla mycket folk i min fina lilla affär! Snacka om att julhandeln är i full galopp! En kund sa till mig i dag att: NU har jag äntligen fått lite julstämning i kroppen, här är bara SÅ mysigt! Sånt värmer kan jag säga! Jag har inte så överdrivet mycket julpynt i butiken, men lite finns det och självklart bjuder jag på både skumtomtar och pepparkakor från fina fat.


Veckan har bjudit på både ris och ros. Det kuliga är ju förstås att försäljningen går som en raket (ja, inte som Fuglesangs i och för sig...) och det riktigt tråkiga är att vi i går fick besök av ett par av våra goda vänner som berättar att H. fått ett mycket tråkigt cancerbesked - närmare bestämt skelettcancer... Snacka om att man återigen blir påtagligt påmind om "här och nu". Jag är själv inte rädd för att dö, men för att citera en vän: "mina barn har inte haft mig färdigt än." DET skrämmer däremot något oerhört - att det skulle vara min tur innan mina barn är stora!


Appropå Fuglesang - är det något knasigt med mig? Jag bryr mig nämligen inte ett skvatt om han äntligen ska få fara ut i rymden eller inte. Jag läste till och med att självaste konungen vill vara med och tala med Hr. Fuglesang himself under färden - finns det inte mer angelägna saker att engagera sig i när man är Sveries absoluta överhuvud...? Ja, ja vad vet jag?


Och appropå läsa - jag läste följande på en löpsedel i veckan: "Kontrollanter sparar passfoton på snygga." Då kan jag säga att i det "snygg"-registret finns INTE jag! Jag har precis fotat mig i en automat för att kunna skaffa nytt körkort och det var inte precis någon fotomodell som avbildades! Jäklar vad automater kan förställa fejjan på en! (Eller är det den krassa verkligheten månne...?)


I kväll har vi ätit tacos/tortillas och det blev i vanlig ording en halv för mycket. Så himla mätt!


Dagens tumme upp: Kanonförsäljning i butiken och bra med ordrar i webshopen! Tack alla gulliga kunder!

Dagens tumme ner: Inga tråkigheter i dag, men väl igår - H. som var inne och berättade om diagnosen...


Dagens tips: Köp granen tidig - då kan man slänga ut skiten direkt efter jul så att det hinner bli fint till nyår (då är man ändå så himla trött på allt vad jul heter!)



/Malin


"Every Day is a Pearl Day!"