MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

söndag, december 10, 2006

Nobeldagen!

OCH min namnsdag, if I may add! Jag har ju till och med serverat på Nobelspektaklet! Mitt ansvar var för bord nr. 1!

Vi har i dag varit hos goda vänner på 2:a Advents-glögg och det är alltid trevligt med lite glögg, det serverades till och med både whisky och Bailys. Ja, jag är svag för båda... Eller snarare för alla tre, även glögg!

Barnen har sprungit av sig tillsammans med våra glöggvänners barn och Robert ska iväg i kväll för att spela lite poker med "gänget". Inte mig emot, riktigt skönt med lite egen-tid.

I morgon blir det till att jobba undan på förmiddagen därför att et som inte blir gjort då blir inte heller gjort på hela dagen. Det är så myckey folk som nu fattat att det måste inhandlas en del julklappar och många väljer att göra det i MarMalaid´s mysiga butik. Smyckena säljer som aldrig förr och jag väntar nu med spänning på proverna till den stundande vårkollektionen!
En jättekul nyhet!! Jag håller som bäst på att utöka MarMalaid´s portfölj med nya produkter och eftersom vår logga - den fina lilla prinsesskronan - fått så mycket uppmärksamhet och uppskattning är det extra kul att ta fram nya produkter med själva kronan som en "krona på verket"! Många har till och med valt att "haka på" vår fina prinsesskrona och det är både smickrande och frustrerande... Faktum är att en av våra kolleger i branschen nu tagit fram ett nytt varumärke (fortfarande smycken dock) och låtit göra en logga av en liten flica med en, ja vad tror ni? Jo, den lilla flickan har fått en prinsesskrona på huvudet! What a coincidence...
Om ca två till tre veckor har jag bilder på de nya produkterna att lägga ut på både hemsidan och bloggen, och det ska verkligen bli spännande att få ta del av era reaktioner! OCH kommentarer - jag kan se att det är många som läser MarMalaid´s blogg, men det är fasen inte många som lämnar kommentarer - snälla skriv något!
Dagens tumme upp: Glögg hos våra goda vänner som dessutom kommer hem till oss på nyårsafton!

Dagens tumme ner: Satt på kontoret en timme i eftermiddags, men hann inte ens med hälften av det som jag tänkt mig...

Dagens tips: Har sagt det förut, men det tål att upprepas - våga drömma! Chansen är större än man tror att det man önskar blir till verklighet! Allting börjar med en tanke - liten som stor så varför helt enkelt inte ha gigantiska drömmar!?

Förresten - Fia & Emi - skicka mig din/era adresser via mail så kommer en present från mig eftersom ni gjort mig till en av era favoriter på www.bloggportalen.se!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

2 Comments:

Blogger Nina said...

Ditt Dagens tips gick rakt in i hjärtat på mej! Jag både drömmer och småplanerar just nu, en väldigt trevlig kombination :)

tisdag, december 12, 2006 3:49:00 em  
Blogger Malin, MarMalaid said...

Hej Nina,

TACK! En kommentar som denna gör mig riktigt glad!

/Malin

torsdag, december 14, 2006 8:37:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home