MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

tisdag, december 19, 2006



Galopperande stress!

Ja, det är nog en snäll benämning på det jag i dag upplevde - och som grädde på moset var Melvin hemma från dagis även i dag. Hemma från dagis betyder: följa med mamma och pappa på kontoret och efter ett antal dataspel, godismutor och lite andra ess i rockärmen var klockan 12,00 på dagen och Melvin hade fullständigt ruttnat på att vara "tyst och snäll", jag hade sagt att "vi ska snart åka lilla hjärtat" ungefär två tusen gånger och jag var genomskådad redan efter ett par hundra gånger...

Flera möten var inbokade (på kontoret tack och lov!), fullt med kunder i butiken, inboxen full av webordrar och våra nya smycken som vi har LOVAT folk att de ska hinna få innan jul sitter fast i tullen! Hade man haft minsta lilla anlag för sammanbrott hade man väl åkt in på hispan för flera veckor sedan...

I morgon är det 2006 års sista BNI möte på Hilton och direkt efter det möte med ett rederi som jag verkligen ser fram emot!

Spännande saker på gång i Holmgången också kan jag berätta - kan vara så att en ny hyresgäst är på väg in och det skulle i så fall passa mig utmärkt eftersom jag redan köpt på mig rejält av hennes kläder! Det hade verkligen gynnat Holmgången om det blev verklighet av detta! Jag håller tummarna Marian!

Dagens tumme upp: Jesper, vår nye stjärnsäljare - välkommen till oss! Du kommer att göra susen för MarMalaid och alla våra nuvarande och kommande återförsäljare!
Dagens tumme ner: Lika bra att erkänna - vi jobbar alldeles för mycket just nu!

Dagens tips: Att få ha förmånen att jobba i sitt eget företag är en jäkla kick - varje dag!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad kul att det går så bra, mindre kul med stress! Vill passa på att önska en god jul och tacka för de fina julklappsinköp jag åstadkommit tack vare er! Hoppas ni åtminstone kan få några lugna stunder och slappna av på självaste julafton! God jul Marmalaid önskar Emelie Andersson! (som kom och blev bjuden på en trevlig pratstund och en kopp te för ett tag sedan =)

torsdag, december 21, 2006 11:18:00 em  
Blogger Nina said...

God Jul Malin :)
Hoppas du snart får känna lugnet efter stormen!

lördag, december 23, 2006 4:48:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home