MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

söndag, december 24, 2006



Merry X-mas!

Vilken julafton vi haft! Hur mysigt som helst - ja, förutom att jag och Robert vaknade i en kisspöl i på självaste julsftonsmorgonen... Melvin sover mellan oss nu jul eftersom Kattis, Kristian och Klas är här. Och eftersom det dracks obegränsat med julmust dan före dan så blev det som det blev med pinkeriet på natten. Julfrukost intogs liksom jullunch med "all inclusive". Efter lunchen var det sedvanlig Kalle Anka som följdes av Tomtebesök! Det gick jättebra och både Melvin och Elliot tror uppenbarligen fortfarande stenhårt på Tomtens existens!

Tack till er som önskat mig lite lugn och ro i jul - kan säga att lugnet nu infunnit sig. Vi har också haft en del släkt på lunch och vin och spel och annat trevligt, det har blivit lite av en tradition att vi spelar något kul spel i juldagarna. Jag märkte nu hur supernördigt det där lät, men det är faktiskt riktigt trevligt - spciellt med en massa vin och annat godis till...

Jag är nöjd med mina julklappar och det verkar övriga i gänget också vara. Melles absoluta storfavorit julen 2006 var munspelet han önskat sig och som han fick av sin gammelfarmor. Elliot blev glad för allt han fick och jag har inte riktigt kunna utröna vad som blev den riktiga favvisen.

Dan före dan jobbade jag tillsammans med My och till dig My vill både jag och Robert bara säga STORT TACK för all hjälp nu i höst, vi hoppas att vi får se dig även under 2007 - bamsekram till dig!

I dag har vi varit hos våra goda vänner Erik och Julie och ätit jullunch - lika gott som sist vi var hos dem!

Veckans tumme upp: Bra försäljning på alla håll och kanter, alla trevliga kunder och sist men inte minst, våra härliga ungar - man vill bara pussa och krama er hela tiden!
Veckans tumme ner: Ja, man har ju träffat trollungarna alldeles för lite och Kattis, Kristian och Klas ser vi ännu mindre av...

Veckans tips: Anlita någon som kan ta hand om hemmet - det håller vi på att göra.


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"