MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

tisdag, februari 20, 2007



Gott nytt år!


Ja, kinesiskt i alla fall. Hela familjen var i söndags hos goda vänner och firade kinesisk nyårsafton på kinesiskt vis. Mycket god, hemlagad kinesisk mat med bland annat dumplings som jag fullkomligt älskar! Vi var 6 vuxna och 5 barn varav den äldsta 6 år - fullt ös med andra ord!

I fredags hade vi lite folk hemma och det blev i vanlig ordning sent och många glas. Jättetrevligt dock med mycket skratt samt en liten pokerturnering och det var ju inte direkt jag som tog hem bucklan...

I lördgas var det vilodag och melodifestival. Tyckte att det var flera bra låtar och blev glad för både Sebastians och Måns skull. Nanne blev nog lite besviken för att inte tala om vad Magnus Carlsson måste ha blivit!!!

I söndags var det som sagt nyårsfirande och i går måndag var jag inbjuden som gästtalare på ett Rotarymöte i Tylösand, 60 pers som lyssnade och ställde massvis med frågor - riktigt roligt! Tack till Elisabeth, VD på Hotel Tylösand, som bjöd in mig! I går började även vår praktikant, Ida, som kommer att vara hos oss de närmsta 8 veckorna - är övertygad om att hon kan hjälpa oss en hel del!

På smyckesfronten har det inte hänt så värst mycket mer förutom att den nya designen för nästa Stadsmissionshalsband snart är klar. Det kommer att bli jättefint och säljas på många fler ställen än bara hos oss på MarMalaid. Berättar mer senare, men stort blir det i alla fall! I övrigt jobbar jag vidare med mina offerter och det är ju alltid trevligt, ska till Stockholm i morgon för ett spännande möte med ett företag som sysslar med många olika typer av produkter och som nu visat intresse även för oss.

Dagens tumme upp: Tulpaner, tulpaner, tulpaner - de är tillbaka!
Dagens tumme ner: Det väntas tydligen snökaos, och jag som ska ratta ut till flygplatsen i morgon bitti...

Dagens tips: Köp en semla - onyttigt så det förslår, men Guuud vad gott det är! I alla fall EN gång om året.


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"