MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

onsdag, januari 31, 2007



Har alla kunder blåst bort...?


I webshopen säljer vi som aldrig förr, business to business affärerna går över förväntan, MEN i butiken är det alldeles för tyst. Är det vädret? Folks efter-julen-tomma plånböcker eller är det helt enkelt så här det ska vara i januari? Själv har jag mer att göra än jag reder ut just nu, speciellt när Robert ligger hemma och är sjuk. Ja, ja snart kommer i alla fall Ida hit för att göra sin s.k. LIA hos oss. Ida går en KY utbildning och har sökt "praktikplats" hos oss på MarMalaid, som ska vara i 8 eller 9 veckor. Du är sååå välkommen Ida - du kommer att lära dig massor!

Jag jobbar just nu med att ta fram ny design på både smycken och annat roligt! Dessutom kommer jag under morgondagen att få iväg att antal MYCKET spännande offerter - håll tummarna!

Hemma är som sagt maken sjuk och barnen friska. Kaninen äter en jäkla massa hö, brysselkål, morötter, äppleskruttar samt kalasblandning. Ett riktigt litet (eller snarare 2.5 kg stort!) matvrak och en riktig bajsmaskin! Herregud vad mycket pluttar det kan produceras på bara ett enda dygn!!! I går kväll pratade jag och barnen återigen om vad som är däggdjur och vad som inte är det. När jag var klar med min pedagogiska predikan sa Melvin, 5 år, "Jaha så då finns det däggdjur och äggdjur!". Vad ska man säga, de djur som inte föder levande ungar lägger ju faktiskt ägg...

I morse var jag på ännu ett BNI möte vilket jag är varenda onsdag och det var i vanlig ordning superbra. Ett helt gäng med människor som vill kasta business i min väg - tackar!

Dagens tumme upp: Har blivit hembjudna till våra vänner Erik och Julie (som är från Kina) på kinesisk nyårsfest nu i februari!
Dagens tumme ner: Får bli butiken med allt för få kunder...

Dagens tips: Om ni behöver en duktig fotograf ta kontakt med www.pernillawastberg.se, super-duper duktig!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"