MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

onsdag, februari 14, 2007



Puss & Kram till alla er som läser min blogg!


Ja, Alla Hjärtans Dag och allt och jag som inte ens köpt något åt varken Robert eller pojkarna. Jag får väl pussa lite extra på de alla tre i stället - precis som om pojkarna skulle tycka att det var ett bra alternativ till en överaskning...

I dag har jag haft ett möte med Frans som är med i min BNI grupp och som har ett företag som heter Smiling Mountain. Han är coach och leg. psykolog och känns riktigt duktig, vi skulle bara äta lunch och berätta om varandras businessar, men vips så hade jag berättat allt om hur stressad jag är och hur jag måste bli bättre på att planera och lägga strategier. Frans lyssnade och kom med kloka kommentarer. När han skulle gå sa jag att jag tyckte synd om honom som utan förvarning klev in på mitt kontor och blev min soptunna för en timme, men då sa han bara att "ingen fara, jag tar inte dina bekymmer med mig, men jag hjäper dig gärna"! Är han inte klok så säg.

Har i dag haft mycket killar i butiken som ska ha hjärtepresenter så det betyder väl att det om ett par dagar börjar komma in tjejer som vill byta sina smycken...

En kul sak som hänt är att jag nu inte bara inspirerat andra smyckesföretag i Malmö att börja med Mamma / Barn smycken utan nu även lyckats få med mig fler i mitt välgörenhetstänk! Bra jobbat töser - helt rätt tänkt!

Har också i dag hunnit med att ta fram designen till ett nytt bebishalsband som blir så fint, så fint! Barnkollektionen kommer att utökas rejält, men den kommer att distribueras på ett annat sätt än tidigare. Behöver kanske inte gå in på sådana tråkiga detaljer här och nu...

Nu ska jag hem och äta en god middag med gott vin, skål!

Dagens tumme upp: Ny kund som efter flera möten äntligen slog till, och inte vilken kund som helst utan ett mycket stort rederi. Och nu snackar jag inte Birka Cruises direkt...
Dagens tumme ner: Faktiskt insikten om nivån i den mentala stress jag befinner mig i.

Dagens tips: Gör inte FÖR många saker samtidigt, planera, delegera och prioritera!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"