MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

fredag, februari 02, 2007



Tjohooooooo!



Nu ringer det tidningar på löpande band till oss på MarMalaid! Det är inte allför länge sedan som jag träget ringde runt för att försöka få med något av våra smyckent i någon tidning. Det känns som om jag skickat tonvis med smycken till en väldans massa redaktioner utan resultat, MEN NU! Nu är det tidningarna som ringer till mig - inte bara en och inte bara en om dagen! Känns hur bra som helst!

En smart kille vid namn Niels hälsade på mig i fredags. Han jobbar på (och äger tror jag...) en reklambyrå som är mycket framgångsrik. När han började prata kände jag mig som ett litet russin som snällt lyssnade på värsta gurun! Herregud, vilken kille! Han fick mig att verkligen tänka om i en del avseenden fast samtidigt berömde han mig för mycket, till exempel vår lysande logga, en kanonfin prinsesskrona i silver och hur vi använder den. Han tyckte också att vårt arbete med att utöka kommunicerandet av just kronan var helrätt! Tack Niels!

I dag är det lördag och jag har jobbat i butiken - alltid ganska mysigt i butiken på lördagar. Försäljningen var skaplig - mycket smycken och barn/bebis saker som gick.

I kväll är det melodifestival vilket som alltid inkluderar chips, dip och godis! Och vin givetvis!

Dagens tumme upp: Inget speciellt - jag är bara glad och allting känns harmoniskt och bra!
Dagens tumme ner: En butiksgranne har i natt haft ett tråkigt inbrott i sin butik.

Dagens tips: Tala om för dina barn att de kan allt de vill - det gör vi dagligen!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

vad fint armbandet med det stora hjärtat var! Väldigt fint!

måndag, februari 05, 2007 11:27:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home