MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

onsdag, april 04, 2007



Premiär med klubban...


...på BNI i morse! Jag har nu fått förtroendet att agera ordförande i Hilton gruppen i Malmö och premiären gick riktigt bra om jag får säga det själv. Ja, ja alla märkte väl kanske att jag var lite pirrig och att det kanske tar några gånger innan själva flytet sitter, men det ska nog bli alldeles strålande till slut!

Jag kom på att eftersom det går så himlans länge mellan bloggarna just nu för min del så glömde jag en massa sist jag skrev. (Vilken knasig mening det blev...) Bland annat har jag ju till exempel fyllt år och födelsedagen firades med pompa och ståt som sig bör! Robert kom till butiken och hämtade mig för att överaska mig med en tripp till Idala Gård. Ett helt litet fantastiskt ställe utanför trelleborg som har 4 rum att övernatt i samt ett gudomligt kök!!! Dessutom visade det sig att ägarna kände Robert sedan tiden då han jobbade på Vin & Sprit och det gjorde ju inte direkt att vi fick sämre service eller mindre vin... På natten sov vi ett jätte-romantiskt rum och allt var bara så himla bra och mysigt!

Och för att komma tillbaka till verkligheten (med besked!) igen så åkte hela familjen på löss dagarna därpå - ja, vad fasen kan jag säga? Något mer disgusting har jag sällan varit med om. Jävla skolungar rent ut sagt - ja, det var nämligen Elliot (som går i skolan) som var själva källan till detta hemska otyg. Be mig inte förklara varför jag är så säker på att det var just han... Hur som helst, bums till Apoteket för att köpa lusmedel. Gegga in i samtligas hår. SOV med skiten! Nästa dag ska det tvättas ur bara för att återigen upprepa samma procedur efter 7 dagar. Det värsta av allt var nästan ändå etiketten på själva flaskan med lusmedlet. Där stod följande: "Medel mot flatlöss och huvudlöss". Hallå!? Och den flaskan ska stå i badrummet och glo på en när man borstar tänderna kl. 07,00 på morgonen!!! (Eller kl. 05,30 när det är onsdag och dags för BNI möte...)

När vi ändå är inne på tråkigheter kan jag nämna att den ena av guldfiskarna, d.v.s. "överlevarna", i barnens akvarium nu bara har ETT öga kvar. Egentligen vete tusan om jag tycker att det är särskilt tråkigt, barnen tycker mest att det är ganska spännande. Jag läste någonstans att fiskar inte slutar äta när de är mätta (jag känner en till...) och att om man häller ner en hel burk med fiskmat så äter de tills de spricker. Vet inte varför, men det känns bara så himla lockande att testa på något sätt...

MarMalaid väntar i vanlig ordning på nyheter och jag säger bara: Vänta bara på vår nya sida!!! Kommer helt enkelt att bli SUPER! Vi får hela tiden nya återförsäljare och i dag säger vi "Grattis Dalarna" (med Dressmans röst) där vi fått en ny återförsäljare i Leksand och en i Rättvik. Yippee, till Dalarna kommer många turister!

Överst en bild från nyårsafton, har nämligen precis hittat den förbenade sladden som flyttar bilderna från kameran till datorn.

Dagens tumme upp: Får åter en gång bli BNI, jag gillar verkligen det gänget, och framför allt - det ger MarMalaid mer business!
Dagens tumme ner: Anställer vi inte en butiksansvarig snart så rinner det över...

Dagen tips: Välj ditt umgänge. Låt de vänner som ger dig positiv energi få förmånen att tillhöra ditt personlig nätverk och sålla bort de som dränerar dig. Tänk på att även familjemedlemmar kan vara riktiga "energitjuvar". Man måste inte umgås jämt och ständigt bara för att man är släkt...


/Malin
"Every Day is a Pearl Day!"