MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

fredag, april 13, 2007



What a week!


Jag undrar var den där jädra väggen finns? Jag borde gått in i den för länge, länge sedan... Skämt åsido, vår webshop har fullkomligen exploderat av beställningar och vi som inte ens börjat lägga ut av det nya! Detta är tack vare regelbunden publicitet i många tidningar och givetvis tre års slit! Det är faktiskt sant, nu till våren har MarMalaid existerar i hela TRE år - helt sanslöst! Ibland känns det som om det var igår jag startade MarMalaid och ibland känns det som om jag aldrig gjort något annat. Hur som helst, roligare har jag aldrig haft. Inte mer spännande heller. Och tänk vad jag har fått lära mig mycket, se mycket nya platser, träffat många intressanta människor och inte minst så många vi kunnat hjälpa med vårt stöd till hemlösa kvinnor!

Långt gångna planer med Malmö Stadsmission känns spännande. Nästa år kommer det att hända mycket kul i och med det samarbetet.

Högst upp ser ni förresten ett av de nya halsbanden - fint va!? Den modellen finns i sex olika utföranden och ännu mer nytt kommer i nästa vecka.

Appropå att testa nyheter, som jag berättade om sist har jag nu smakat den nya BG Sandwichen med jordgubbsglass: supergod! Dessutom gillade jag Cloetta´s kexchoklad med apelsinsmak coh även den de gjorde med mörk choklad.

I går var vi och tittade på nya lager- och packningslokaler och det är så himla kul att riktigt känna hur företaget växer. Vi har växt ur lokalerna i Holmgången för länge sedan. När lager och kontor väl är flyttat kan dessutom butiken i Holmgången bli ännu större! Och då rymmer den ju mer saker. Och då får man ju shoppa ännu mer på alla mässor...

Dagens tumme upp: Soool!!!
Dagens tumme ner: Grymt bråk med kineserna i morse angående inte bara EN leverans utan TVå som är jäkligt sena...

Dagens tips: Akta näsan - vårsolen är stark!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"