MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

lördag, april 21, 2007



Lördag...


...och var är jag? På kontoret givetvis - men jag ska straxt gå hem till mina killar.

Halsbandet på bilden är ett av de nya barnsmyckena, jag har valt att kalla just detta för MarMalaid´s dopsmycke. Det är alldeles underbart sött med endast den lilla silver-prinsesskronan som hänge. Och vid det ställbara låset sitter en vit liten sötvattenspärla. Enkelt, och hur gulligt som helst! Och i nästa vecka kommer det ÄNNU mer nyheter... Can´t wait!

En god vän fyller år i dag och i morgon ska vi dit på "bubbel" så det kan ju inte bli fel, ett glas bubbel eller två har aldrig gjort särskilt ont.

Vi har även fått nya möbler till butiken och det har blivit jättefräscht! Nu går jag bara som i väntans tider och då menar jag de nya lokalerna som vi tittade på härom dagen. Blir det som vi vill tar vi över lokalerna vid halvårsskiftet. Snacka om att vi har det trångt just nu... Vårt lager är överfyllt av emballage, smycken, frankeringsmaskin m.m. Tänk, det är inte alls länge sedan det kunde gå flera dagar mellan varje weborder och nu har vi massor varje dag - jag är så oerhört tacksam att vi stått ut i snart tre år med allt slit och all tid som vi lagt ner. Vi har långt kvar innan vi nått våra mål (för att inte tala om våra visioner!), men just nu njuter jag varje dag av vetskapen att detta är något jag själv skapat - tillsammans med Robert förstås! Känslan av att företaget går bättre och bättre är näst intill obeskrivlig. Det är många som lockas av tanken att starta eget, och brinner man för något och har en idé som bara MÅSTE presenteras för omvärlden så säger jag bara: KÖR! Man behöver lite medvind ibland också och på något konstigt vis brukar den biten ordna sig "av sig självt".

Det var länge sedan det kom en akvarierapport; då kan jag säga att den ena av guldfiskarna (eller de s.k. överlevarna) nu bara har ETT fungerande öga. Det andra ögat är liksom jättestort och buktar ut samt är alldeles vit/grått. Fräscht va!? I övrigt behöver hela akvariet städas! Jag vägrar! Det var nämligen inte jag som tyckte att pojkarna skulle ha ett akvarium. Däremot åker jag otvivelaktigt på den jädrans kaninburen...

Dagens tumme upp: Inga planer för kvällen - skönt!
Dagens tumme ner: Jag vill ha mer värme!
Dagens tips: Köp en Majblomma, då hjälper du till att stödja barn som bär på allvarliga sjukdomar.


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kul att höra om det "egna företagandet" på ett så positivt sätt! /Ella

onsdag, april 25, 2007 10:36:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home