MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

fredag, maj 04, 2007



Tudelu!


Sol på en fredag - kan det bli bättre!?

Har i dag varit en bra dag i både den vanliga butiken samt på webben. Med butiken är det ju ganska väder- och löneberoende. Är det FÖR fint väder är folk inte ute på stan och är det riktigt busväder är det likadant. Det bästa för butiksnäringen är tydligen något slags mittemellanväder.Däremot verkar webshopen inte vara känslig för vare sig lön eller väder. Kan säga att när den nya hemsidan och webshopen är på banan kommer vi att fira med kanonerbjudanden! Blir runt månadsskiftet maj/juni. Håll ögonen öppna!

Annat kuligt är att Elliot har haft musikal på skolan och hela klassen var superduktiga! De spelade Törnrosa och Elliot var ingen mindre än självaste Kungen. Jag bölade och Robert fotograferade. Efteråt fick han en ros av sin lillebror som vi hade köpt. Precis som sig bör på en premiär! Elliot förstod inte varför han fick en blomma och Melvin förstod inte varför han skulle ge den... Ja, ja gulligt var det i alla fall!

Jag är så fruktansvärt trött på allt vad husdjur heter. Kaninen ska ut och det ska banne mig även akvariet! Häromdagen när vi var på djuraffären för att köpa käk till kaninskrället (den dyra kalasblandningen givetvis...) så fick killarna för sig att vi även skulle köpa en ödla! De har nämligen små äckliga geckoödlor på djuraffären. Jag påpekade att det är ju ingen som bryr sig om vare sig kaninen eller fiskarna så varför skaffa ytterligare ett husdjur? Då säger blixten Melvin: "Men mamma då kan vi ju ge bort Buffy och alla fiskar till något barn som vill ha dem så kan vi i stället köpa en ödla!" Ett bra svar på det, någon?

I kväll blir det lugna gatan och Roberts egenfångade torsk till moddag. Och vin givetvis!

Dagens tumme upp: Premiärfika hos SKAPA i Holmgången- deras kakor och tårtor går inte av för hackor! Dessutom är det jättebilligt!
Dagens tumme ner: Vad skulle ha varit mindre bra i dag? Kanske att jag fortfarande inte hunnit att sortera alla kvitton som revisorn skriker efter...

Dagens tips: Byt ut det vanliga vita vinet mot lite bubbel någongång då o då, det blir både roligare och "bubbligare"!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"