MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

onsdag, juni 27, 2007



Raindrops keeps falling on my head...


Lite mysigt och lite tråkigt. Fast varför ens bry sig om att klaga på vädret, det är ju ändå helt opåverkningsbart! Det är liksom bara att gilla läget.

Har i dag hållit i säsongens sista BNI möte och vi har nu 4 veckors uppehåll. Dvs 4 onsdagsmornar då man inte behöver gå upp kl.05,45!

I dag har en megaleverans kommit till hamnen i Göteborg för att sedan skickas vidare till min superkontakt på... ja frågan är om man ska berätta sån´t här på bloggen? Jag vet ju nu att flera inom mitt gebit använt sig av info som jag släppt här och det har väl inte alltid varit så himlans lustigt. Jag får suga på denna karamellen lite till. Det gäller i alla fall 12 200 st roliga små grejor till en kampanj som ett internationellt och ledande företag precis dragit igång!

Har även skickat iväg en massa smycken till tidningen Laura som också ska ingå i någon form av kampanj - himlans kul med big business!!!

Ska nu bege mig för att hämta killarna på dagis och fritids. I går gjorde jag mig till och lagade ugnspannkaka, men hela skiten blev vidbränt i botten, lite i mörkaste laget på ytan och helt degsmetig inuti - alltså hur sjutton kan det bara bli så??? Någon som har något bra recept på ugnspannkaka? Jag tänker nämligen inte ta på mig skulden utan skyller ohämmat på receptet!

(Går)Dagens tumme upp: Jesper, vår eminente säljare, gjorde all-time-high i går. Han säljer så det knakar!
Dagens tumme ner: En halvdöd råtta som hasar omkring här i Holmgången utanför alla fina butiker - inklusive vår!


Dagens tips: Titta på Bowling for Columbine i morgon på TV!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej!
Ta samma recept som till "vanliga" pannkakor - dvs 2 ägg, 6 dl mjölk och 3 dl vetemjöl + 2 msk smält smör & ½ tsk salt. Smörj en långpanna och häll i smeten. Låt stå ca 30 min i 200 graders värme. I min receptbok står 250 grader, men då blir det bara sot ;-)

Vill du ha "fläskpannkaka" så ta tärnat bacon och bryn först, då behövs inget extra smör i pannan eller smeten.

Min dotter är just nu i Malmö och jag har instruerat henne att gå till Marmalaidbutiken för att handla till mamma som snart fyller år. Hoppas att hon hittar! Hon gillar tyvärr inte fläskpannkaka men däremot vanliga pannkakor, som tar längre tid :-(

MVH Lena i Floda

onsdag, juni 27, 2007 3:06:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home