MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

söndag, juni 17, 2007



Sunday, sunday...


Och vem är på kontoret om inte jag! Ja, Robert satt här hela förmiddagen och så bytte vi på eftermiddagen, men nu ska jag hem till alla mina killar för att äta en god middag. Det blir fisk med god sås, räkor och en smarrig sallad! Åsså lite vitt kanske...

Jag vill tacka Helena med egna bloggen Room Service för berömmet gällande "utmärkelsen" i tidningen Allas. Tack Helena! Och vilken ljuvlig blogg du har! En sådan där blogg som ger mig sanslöst dåligt samvete eftersom jag inte har sådana fina och mysiga bilder som du har. Eftersom jag inte fattar hur jag kan "egendesigna" min egen blogg efter mina egna önskemål. Och eftersom jag inte ens lyckas lägga in ett foto av mig själv. M.m, m.m.

Nu till något nytt - jag har provat Hemköps nya saft under eget varumärke. Not good! Det skulle vara utan sötningsmedel, och det smakade arificiellt och skitsött rent ut sagt, ni behöver inte köpa!

Måste bara få kommentera idioten Helge Fossmos stundande bröllop. Eller snarare sagt idioten till blivande fru. Herrgud, människan har flera barn. Var blev vett och sans av? En man vars första hustru dog under "mystiska" omständigheter i deras gemensamma hem och vars nästa hustru blir mördas av familjens egen barnflicka, eftersom Helge Fossmo gav order om detta! Fast det är klart, om man frågar Helge själv så var det väl Gud som sa det till honom... Köper inte riktigt det där med att ta till Gud i tid och otid! Må sans och vett komma till den stackars tjejen som tror att helge är mannen i hennes liv!

Dagens tumme upp: En bra söndag helt enkelt men glada ungar som lekt och haft det bra hela dagen!
Dagens tumme ner: Det var ju värst vad det kan regna...

Dagens tips: Blanda vinäger ( i massor!), olja, creme fraiche, sweet chili och lite kryddor efter smak och du har världens godaste dressing till både nykokt nypotatis och sallad!


/Malin "Every Day is a Pearl Day!"