MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

onsdag, juni 13, 2007



Den blomstertid nu kommer...


Ja, i morse var vi på Elliots första skolavslutning (även om han bara gått i "nollan") och jag måste säga - och jag vet att det är seriös tantvarning - att var tog charmen vägen? Inga tårar i ögonvrån, ingen sång på skolgården, ingen samling i klassrummet efteråt där det ska stå "Glad Sommar" på den svarta tavlen och ingen "Den blomstertid nu kommer" från barnen. Det var bättre förr! Nu ska barnen tydligen själva välja vad som ska sjungas och Elliot och hans vänner hade helt enkelt valt "Sommaren är kort" av Tomas Ledin. En annan klass valde "Oboy" av Peps Persson. Ja, ni fattar själva att det inte var särskilt tårdrypande och känslosamt! Precis innan vi skulle lämna kyrkan sa prästen att: nu så sjunger vi ALLA "Den blomstertid nu kommer" tillsammans. Men, hallå! Kan inte BARNEN få sjunga den? Jag saknade även "Idas sommarvisa" och "Kalla den änglamark". Men icke, det blev i stället en gammal rackare av Peps...

För övrigt finns det inga svarta tavlor längre, de är vita. Nämligen Whiteboard.

I kväll ska vi skåla över toppenförsäljning på flygbolagen - de nya katalogerna har bara varit ute i ca 1 månad och alla våra smycken är slut sedan flera dagar! Tur att vi trodde på oss själva och låg på lager! Vilken kick det är att få en stor order!

Utöver detta är jag utnämd till "Månadens Designer" i senaste numret av tidningen Allas som kommer ut i butik i morgon och där sitter minsann lilla jag på en helsida och berättar om MarMalaid - snacka om ytterligare en kick!
Dagens tumme upp: Vår lille Elliot börjar sitt sommarlov i dag - känns mysigt!
Dagens tumme ner: Hann inte åka till IKEA i dag heller...

Dagens tips: Ni som bor i Malmö och brukar köpa lösa pärlor, nu har jag massor med nya kuliga sötvattenspärlor som hjärtan, kors, biwa och andra i knasiga former.


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Stort grattis till utnämningen :)

torsdag, juni 14, 2007 11:22:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home