MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

fredag, juni 01, 2007




Tillbaka igen!


Jag tänkte utmana mig själv - nämligen att blogga MINST varannan dag i en hel vecka. Får se hur det funkar!

Mycket har hänt sedan sist - bland annat har vi varit på mässa i Göteborg så nu har vi packat ordrar för fulla muggar! Sedan har vår säljare Jesper sett till att skaran av återförsäljare ökar i rask takt - superkul! Dessutom är det bra tryck i webshopen - vi har jämfört med förra året och sett att vi ökat antalet beställningar per dag med hur mycket som helst. I butiken är det smockfullt med fina saker, speciellt till små bebisar! Nästan dagligen påpekar folk hur fint vi har det i butiken och det är kul eftersom jag bara handlar sådant som jag själv tycker är fint. Det är klart, ett och annat felköp blir det ju - verkar som om man aldrig lär sig... För tillfället undrar jag vad som försigick i huvudet när jag inhandlade några konstiga slags klumpar som man ska ställa stora blockljus på. De ser konstiga ut och var givetvis inte billiga. Jag har också typ tusen små kryddburkar av glas som jag köpt av en leverantör i Danmark bara för att det lite söta, men framför allt billiga. Alltså det där funkar inte - man kan liksom inte köpa in bara för att det är billigt, det borde jag för övrigt lärt mig av mitt privata shoppande, say no more...

Robert har totalsnaggat killarna med en ny trimmer som jag köpte - vi fattade inte riktigt att det skulle bli SÅ himlans kort. Ja, ja det växer väl ut igen. De är ändå för söta, de liksom bara gillar läget. Det verkar precis som om de resonerar att "jaha, nu är det den här frillan som gäller". Störtsköna killar!

I går hade de grillfest på dagis så hela familjen grillade korv under eftermiddagen. På kvällen var jag och Ira på kundkväll på Homeville på Regementsgatan och fick i oss lite rosévin och några snittar. I kväll blir det hemlagad pizza hemma hos Ira och Ketki och i morgon ska jag och Ira (mycket Ira nu!) på Nöjesguidens stora partaj, med VIP biljetter och allt! Tjohoo! På söndag ska Ketki döpas och jag och Robert är tillfrågade om vi vill vara faddrar för söta lilla Ketki - självklart vill vi det. Vilken ära! Hon är bara det allra sötaste som finns. Hon är adopterad från Indien och har nu varit i Sverige i snart 4 månader. Ketki är 2 ½ och pratar redan för fullt på svenska.

På måndag ska jag till Stockholm över dagen för att träffa ett par kunder och på kvällen ska jag träffa en gammal bästis från låg- och mellanstadiet, Sussie. Vågar knappt räkna efter hur många år som gått sedan vi sågs. Vi snackar MÅNGA år. Typ 25! Fatta att man är så gammal att man har vänner som man inte träffat på ett kvarts sekel, fy hundan! Efter den lilla reunionen i Stockholm flyger jag hem ganska sent.

Har i dag blivit med två par nya skor (kolla högst upp) och de guldiga som är aphöga är bara hur balla som helst. Jag tänkte faktiskt ha dem på dopet.

Dagens tumme upp: Att shoppa är ju aldrig fel!
Dagens tumme ner: Har inte så himla mycket att klaga på faktiskt. Solen skiner, bortbjudna i kväll, bra business, friska ungar och en man som bara är den bästa! (Ett extremt stökigt hem dock...)

Dagens tips 1: Om du kan - köp dig fri från städning och annat som du inte hinner med, livskvaliteten höjs till skyarna!

Dagens tips 2: ALLA smycken i webshopen 30 % i några dagar till - shopen fyller nämligen 2 år!! Skynda att shoppa!!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"