MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

tisdag, juni 12, 2007



Legoland - ett nöje för HELA familjen!


Ja, det där med att blogga minst varannan dag sprack ju med detsamma...

Men hur som helst - nu har hela vår lilla familj varit på Legoland i två hela dagar och bott på Legolands eget hotell som ligger inne på själva området. Vilket ställe!! Så himla superhäftigt för både stora och små! Om vi börjar med hotellet så var det mycket hög klass samt totalt barntillåtet med en pool full av lego mitt i matsalen och presenter till barnen på hotellrummet. Dessutom var ju rummet givetvis fullt av roligt lego som upptog branens tid. Nice - då kunde vi vuxna ta en dusch och ett glas vitt efter dagens aktiviteter i Legoland-parken. Vilket inte alls gjorde särskilt ont kan jag säga med en värme på 31 grader i skuggan... Fast lite svalt var det i alla fall inne i den Espritbutik jag hittade inne på själva Legoland, och väl där böev jag ju förstås med en ny kjol... En guldig sak som matchar mina nya höga guldskor! Tänk att man till och med kunde shoppa lite kuliga vuxengrejer på självaste Legoland!

På hemresan stannade vi även till på ett slags safari och körde genom lejonparken och tittade på lejon som låg och slöade. Vi fick även titta på zebror, noshörningar och andra osvenska djur på nära håll. Vi tog nog 100 bilder, men bara EN ENDA vill ungarna spara och det var den som vi tog (efter lite tjat...) på giraffernas bajs. Den syns längst upp.

Bajs och barn är på något vis en väldans intressant kombination!


Nu jobbar vi vidare i 100 knyck och kommer förmodligen redan i morgon att lägga ut en massa fina smycken i webshopen. Efter Elliots skolavslutning vill säga. Ja, nu är detta första s.k. förskoleår till ända och det känns just nu som om han växer i snabbaste laget. Mina småkillar växer väl snart ifrån mig...

Dagens tumme upp: Njuter fortfarande av "semestern" som hela familjen just varit på!
Dagens tumme ner: Melvin är kass i magen och hemma från dagis.

Dagens tips: Smörj in era barn med solskyddsfaktor typ superhög innan de går ut i solen!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"