MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

lördag, juni 16, 2007



Rain...


En regning lördag och det känns ganska mysigt!

Hela familjen är i butiken och våra vänner M och T kom förbi och snackade lite framtida business. Varför skriver jag inte deras namn här på bloggen? Nja, vi kan väl säga så här att eftersom det visat sig att en del av det jag skriver läses av en del som har lite djupare intressen av det vi gör, får jag ibland vara lite försiktig. Fast det är klart, så fort något nytt är klart delar jag givetvis med mig till er!

I torsdags var jag och Ira och Marie på Scandvisions stora coctailparty och det var något i hästväg kan jag säga! Dresscoden var att man skulle vara klädd i antingen svart eller vitt eller svart/vitt och när vi tre trippade in på detta sanslösa party så kändes det hur coolt som helst! Själv var jag givetvis helt svartklädd med sjukt höga svarta skor och smycken som gick i svart och vitt - helt enkelt asballt! En del småkändisar var där och jag måste säga att Robert Jelinek från The Creeps inte åldrats en enda dag utan är fortfarande still going strong! (läs; sexig som få) Sen var där lite annat löst folk som roade sig kungligt precis som vi. Två barer fanns på plats med endast en enda dryck - Dry Martini - tjohoooo!!!!!!!! Ja, nu fanns det i och för sig 6 olika sorters martini att välja på, men jag och Ira hinkade ungefär som om det vore vin och då kan ni ju sjävla gissa hur den kvällen slutade... Eller snarare hur nästkommande morgon började...

Hur som helst, i dag (och även igår faktiskt) är livet på topp och vi ska nu hem och laga till lite god mat. Robert kommer som vanligt att göra något smaskigt!

I butiken i dag var det relativt lugnt då regnet fullkomligt öste ner här i Malmö och på webben var det inte så många ordrar som jag väntat mig, men jag är faktiskt bara himla glad att vår lilla webshop bara ökar och ökar.

Nu till en fråga - jag vet att ni är många som läser min blogg och jag vill tacka för de kommentarer som jag fått. Snälla svara på detta om ni har tid och lust: Det finns nu ytterligare en aktör i min bransch (vilket är kul, jag tror det finns plats för ännu fler) och de har en symbol som liknar vår lite väl mycket. Det hela ligger hos våra advokater och för vår del ser det ut som om vi har ett riktigt "strongt" case. Är det någon av er som stött på den "andra kronan"? I så fall vad tycker ni om den och de smycken den sitter på?

Dagens tumme upp: Jenny hjälpte mig att flytta hela kassan i går och det var en fröjd att arbeta i butiken i dag! Tack gumsan!
Dagens tumme ner: Nja, en lördagskassa i butiken kunde ju varit lite bättre förstås...

Dagens tips: Om du befinner dig på ett coctailparty, strunta i den sista drajjan - eller rättare sagt, strunta i de tre sista!


/Malin
"Every Day is a Pearl Day!"

2 Comments:

Blogger Lotta said...

Hej Malin! Trist att höra att det finns sådana som vill sko sig på era framgångar istället för att skapa sig något eget. Som du säger, det finns säkert utrymme nog i branschen men man tycker ju att det måste vara roligare att nå framgång på egna meriter istället för på stulna. Jag har inte sett den "andra kronan" eller smyckena i fråga men hoppas att det går bra för er.

tisdag, juni 19, 2007 9:03:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej! Jag reagerade direkt när jag såg dessa smycken med loggan som är en kopia av er logga. Lågt - måste jag säga, att "apa efter". Bra att ni tar kamp :-) Kämpa på!!!
Tack för en urtrevlig blogg.
Christina H

fredag, juni 22, 2007 11:54:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home