MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

måndag, juni 25, 2007



Så har då åter en Midsommar passerat!


Vi hade en inställd picnic med engångsgrillar på hela balkongen. Hur trevligt som helst med många vuxna och lika många barn. Mycket vin och god mat som sig bör!

I Sydsvenskan i går hade de en hel extrabilaga som de kallade "54 sätt att rädda klotet". Jag började läsa lite förstrött och tips som att de som brukar färga håret skulle använda kamomill, rödbetor och gurkmeja istället för kemikaliska praparat var ganska många. Men hör och häpna, lite längre ner står det att vi kvinnor ska hoppa över smärtlindringen när vi föder barn! Forget it!!! Skulle aldrig falla mig in att rekommendera någon något så korkat! Nu glömde jag faktiskt att kolla om det var en kvinna eller en man som skrivit artikeln - jag kan bara gissa...

Och i morse läste jag som hastigast i bilen i dagens Metro i Anna Sjödin´s krönika (Crazy Horse-sossen ni vet) att hon avslutar med att undra hur högerregeringen kan tro att svenska folket skulle bli mindre sjuka av att fler karensdagar införs. Hallå???? Det är vida känt att det är alldeles för många som sjukskriver sig för att de inte trivs på jobbet, bråkat med sambon hela natten, är bakis m.m. De ska sättas dit så det smäller tycker jag. Och de som ÄR sjuka då? Ja, de kommer att slippa betala för de som är hemma i onödan. Tydligen är det så att det är relativt få som är så pass sjuka att man måste vara hemma från jobbet flera gånger om året. Själv har jag haft turen (eller blivit begåvad med en extrem sund inställning till saker och ting) som gjort att jag i princip aldrig är sjuk. Visst har även jag åkt på både kräksjuka och seriös influensa, men jag tar gärna en extra karensdag om jag vet att tusentals människor skärper till sig och går till jobbet fastän kudden lockar ofantligt mycket mer.

Nog om det - i dag ska det bokas Kinabiljetter till oss och Stockholmsbiljetter till pojkarna, snart börjar deras "riktiga" sommarlov då de ska upp till mormor och morfar på landet.

Här på lagret ska packas förra vekans ordrar som Jesper lämnat in.

Dagens tumme upp: Planera en Kinaresa är alltid kul, speciellt när mannen ska följa med.
Dagens tumme ner: Kommer väl att bli regn ser det ut som...

Dagens tips: Häll en massa socker i en varm stekpanna, slå på lite vatten och rör om tills det blivit knäckfärgat. Blanda ner grovt hackade jordgubbar och rabarber och häll över gräddvaniljglass - mumsigt!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Malin!
Va´mysigt att planera in en Kina resa.
Ha en skön sommar.

måndag, juni 25, 2007 6:00:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home