MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

lördag, juni 30, 2007



Vikingamarknad... eehhh nej tack!


Ja, i går gjorde jag och Jenny oss till och höll ungarna hemma från dagis och skola för att gå på "Nordens största vikingamarknad" i Höllviken. Efter att vi betalat 210:- för mig och Jenny samt 3 glyttar kom vi in på området som fullkomligt kryllade av "vikingar". Den ena med knasigare utstyrsel än den andra. Ytterst få av dem hade nog använt sig av en hårborste - någonsin i livet! Dessutom gick flera omkring utan skor i kylan. Ja, nu fanns det ju givetvis inga hårborstar på vikingatiden, men det gjorde ju varken mobiltelefoner eller cigaretter heller och det stoppade inte dessa hottentottar från att nyttja dessa moderniteter. Ungarna tycke sisådär och vi var väl inte heller så värst superimponerade - speciellt inte efter att betalat över 200 pix bara för att komma in på själva området. Rekommenderas inte! Av mig och Jenny i alla fall.

Efter detta gjorde vi näset kan man säga - hittade en massa mysiga butiker! Hälsade också på hos Lotta och Frida i Skanör. Lotta har en jättemysig liten butik som heter 27 Kvadrat och hennes syster har precis köpt grannbutiken med kläder. Lotta är en trogen MarMalaid kund sedan länge - två jättegulliga systrar för övrigt.

I går hände något märkligt, jag träffade en tjej som nyligen slutat hos en konkurrent (eller snarare en kollega i branschen som jag väljer att kalla det) och när hon förstod att jag arbetade med MarMalaid´s smycken så började hon att berätta att hennes tidigare arbetsgivare var en mycket dålig sådan och behandlade personalen som crap! Konstigt tycker jag att det fortafarnde finns företag som inte förstått att personalen är den viktigaste tillgången. Hon nämnde också att många slutat att arbeta där och att det gått lite krassligt med försäljningen av deras smycken det senaste året. Inget som gläder mig, missförstå mig inte, däremot kan man ju inte låta bli att undra om det möjligtvis kan ha något med MarMalaid´s framgångar under det senaste året att göra??? Här på MarMalaid trivs folk hur bra som helst och vi har högt i tak!

Slutligen STORT TACK till Lena i Floda som gett mig ett nytt recept på ugnspannkakor, jag ska snart testa igen och jag rapporterar här på bloggen hur det hela funkat.

Dagens tumme upp: Trevliga kunder i butiken - alltid kul med glada och nöjda kunder. Jag får mycket beröm över hur fint det är i butiken och ändå står jag i begrepp att göra om och byta ut lite leverantörer.
Dagens tumme ner: Not a thing!

Dagens tips: Håll ögonen på bloggen i nästa vecka då ett nytt kanonerbjudande är i antågande...


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Blogger 2 stenar said...

Hej Malin!
Jo det gäller att ha högt i tak både till kunder och medarbetare/anställda. Utan både kunder och de som hjälper en så står man sig bi. Det är viktigt att ha det i fokus och det verkar du verkligen ha! Go girl! ;-))
Kram
Mia

söndag, juli 01, 2007 5:33:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home