MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

fredag, oktober 19, 2007






Det ryktas...


...att Carola kommer att ställa upp i schlagerfestivalen nästa gång. Gött!! Jag vet inte vad det är med den tjejen som fashinerar mig så, förutom hennes fantastiska röst förstås. Däremot vet jag att det är gott om människor som älskar att hata henne, själv hatar jag nästan att jag älskar henne. Hon har ju inte lämnat det här med sin kristna tro under alla år och det ska hon ha cred för, men samtidigt känns hon helt sanslöst onaturlig på något vis. Jag läste att Alexander Bard tyckte att hon är en vuxen person som försöker sjunga med en 12-årings röst, fast där kan jag inte riktigt hålla med den skönsjungande Hr. Bard. Ja, ja jag håller i alla fall tummarna så det svider på att hon ställer upp i schlager´n! (Har hittat ett gäng bilder som fröken Häggkvist förmodligen inte är särskilt nöjd med ; ) )

I kväll fredag är det lugna gatan för vår del, lite vin, hemkörd pizza och IDOL på TV. Har inte alls hängt med vad som hänt när jag varit i Kina, men det blir säkert spännande!

Dagens tumme upp: Kallt, soligt och all idé att inviga alla mina nya kappor - inhandlade i Kina!
Dagens tumme ner: Tänk vad pengar det kostar att företaget växer...
Dagens tips: Nu finns (typ) Polly med jordgubbssmak bland lösgodiset - jättesmarrigt!
Dagens fråga: Någon som saknar Big Brother?


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"