MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

måndag, oktober 01, 2007



Ny vecka med mycket jobb!

Ja, ytterligare en helg har passerat och vi hade det lugnt och skönt. I lördags var jag och barnen på Skånemässan och roligare har man ju haft det. 50 % bubbelpooler, 25 % skräp, 20 % ätbart och 5 % med prylar som jag eventuellt skulle kunna tänka mig att köpa. Men vad slutade det hela med då? Jo, jag inhandlade en stycken dyr kökskniv från Koi som var ljusrosa och hur fin som helst! Dessutom köpte jag lite nötter till Robert, lakritsremmar till mig och Elliot och Melvin valde en liten igelkott hos Johanna Heise som gör skulpturer av lera - och den behövde vi inte betala! Jag slog också till på en gigantisk bit parmesan som var himmelskt god! Och så när man trodde att hela spektaklet var över... då uppenbarar sig minsann en stackars försäljare av Foppatofflor! Va!? Trodde att de nu var utrotade och totalförbjudna, men se där finns tydligen de som hänger sig kvar vid dessa groteska hemskheter - huga!

Detta kanske blir nästa fluga...



Tittar ni på Idol? Det gör nämligen jag, men problemet är att jag alltid hinner somna innan kvällens resultat kommer efter nyheterna. Alltså, jag fattar inte riktigt vitsen med att ha en timmes uppehåll innan utröstningen visas - det kanske man kan ha när den stora finalen äger rum, men inte till vardags. Det där lät lite väl pretto, "till vardags"...

Ja, ja nu återstår någon timmes jobb och sedan hem till färdiglagad middag hoppas jag! Robert är inne i en pastaperiod och det passar mig utmärkt! Speciellt med min nyinköpta parmesanost!

Dagens tumme upp: I morgon är dagis stängt och då är det dags för en mamma/Melvin-dag. Vi har det ibland, jag och mina små prinsar. En i taget för bästa kvalitet!
Dagens tumme ner: Kunder som inte betalar sina fakturor...
Dagens tips: Bada fotbad, smörj in fötterna med en riktigt bra fotkräm och ta på strumpor (gärna sådana som är avsedda till detta) och låt det sitta över natten - sedan får man babyfötter! Fast det går bra med olivolja också!
Dagens fråga: Undrar lite varför nästan ingen svarar på dagens fråga...


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"