MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

måndag, augusti 13, 2007



Svenskt Derby på Jägerso!


Jag och Ira var ju givetvis på derbyt i går med hatt och allt. Ira hade fått inbjudan av Lasse Hector och vi bjöds på både mat och dryck! Spelade gjorde vi också och vann litegrann, men när man inte kan något så blir det ju som det blir... Det funkade liksom inte att spela på den häst som precis bajsade innan loppet, de springer nämligen inte snabbare för det...

I fredags var jag och Robert på modemässan i Köpenhamn och det är alltid trevligt med mycket snyggt och en hel del mindre snyggt om man säger så. Framför allt är det himla kul att se hur vissa spökar ut sig bara för att det är just modemässa. Det var ett misch masch av stilettklackar, boots och en del kreationer där man inte kunde se om det var byxor, klänning, topp eller kjol. Och jag skojar inte!

Denna veckan är full av kuligheter - nya smycken kommer, jag ska till Stockholm på ett superspännande möte på torsdag och på fredag ska jag på mässa i Jönköping sedan avslutas veckan med mässa i Danmark på lördag. Pust, det får väl bli ett glas vitt på söndag då kan jag tänka mig!

Vårt lilla fadderbarn har i dag börjat att skolas in på dagis och det hade gått hur bra som helst. Hon kommer att "ta över" avdelningen är jag säker på, den lilla godingen!

Allt fler kunder hör av sig till oss för att tala om hur förbaskade de blivit på våra kära kollegers säljare som åker runt och försöker sälja smycken med en krona på. -Att de inte kan hitta på något eget! är det många som tycker. Ja, det kan man verkligen fråga sig, så himla pinsamt att apa efter ett etablerat varumärke! Vår fina lilla krona som vi är så stolta över.

Dagens tumme upp: Härligt med sensommar!
Dagens tumme ner: Min syster Emma och hennes pojkvän som sparat pengar jättelänge blev i går bestulna på flera tusen i Thailand...
Dagens tips: Häll 2 cl gin, 2 cl campari och 2 cl röd vermouth över mycket is. Sätt ner en rejäl gurkstav som drinkpinne och servera som aperetif. Starkt och helt enkelt väldigt aperetiffigt!
Dagens fråga: Var kan man köpa en snygg mellanlång kappa/jacka/parkas?


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"