MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

fredag, juli 27, 2007



Hagel!!??


I dag kom det inte bara en liten regnskur utan till och med hagel!! Sen gick det en timme och så sken solen så att jeansjackan åkte av - märkligt! Man skulle kunna tro att det är våra kära politiker som bestämmer över vädrets makter. Om de gjorde det så skulle det nog bli så här halvdassigt och framför allt oförutsägbart växlande mest hela tiden...

I går kom vi hem från Båstad efter att ha tittat på Rhapsody in Rock. En jättebra föreställning även om jag kan hålla med recencenten i Sydsvenskan som antydde att det blir lite väl mycket Robert Wells emellanåt. Ja, ja duktig musiker är han och det är hela ligan han har med sig också. Christina och Roine, som trummar, hade som vanligt fixat biljetter till oss, eller rättare sagt vi stod på gästlistan. Var bara tvungen att nämna det, skitcoolt! Töntigt jag vet, men det är ju skapligt många år sedan man tillhörde "the incrowd" i Stockholm så detta är lite spännande för en lantlolla som jag! Efter föreställningen var det direkt backstage som gällde där Christina sålde smycken i massor till alla artister och Gunilla Backman hade till och med på sig både ring och halsband i andra akten!!! Syntes jättetydligt på storbildsskärmen och jag fick en stor kram av henne efteråt och hon sa att alla smycken var superfina!! Nu snackar vi njutning! Jag måste säga att Roine är världens lugnaste och trevligaste kille utanför scenen och sedan när han sitter däruppe och går loss på sina trummor så får han någon slag sexig pondus som jag inte kan beskriva. Undrar om Christina tycker det också, då får han kanske trumma lite hemma också...?

När allt detta var över gick vi till Hotel Skansens uteservering (vi bodde på Skansen eftersom de är kund till oss och säljer MarMalaid´s smycken) och lyssnade på Stefan, den ena killen som spelar piano i Så Ska Det Låta. Han med långt hår ni vet. Och hur duktig var inte han då?? Till och med Wells musiker stod och vråldiggade! Vi önskade låtar och när jag ville höra Almaz kom Sarah Dawn Finer och satte sig bredvid mig och sköng den tillsammans med Stefan - alltså lägg nu till ett antal glas vitt som jag hade hunnit med och gissa själva hur bra allting blev!!!

I dag var jag på Kramer på lunch-BNI möte och det var bra. Vi på Hilton kör igång igen nästa onsdag morgon och jag sitter kvar som ordförande ett par månader till.

I kväll blir vi 7 till middagsbordet och så lilla Ketki förstås, vårt lilla fadderbarn. Ska nu hem och förbereda lite.

Förresten, Johan Glans körde två omgångar med stand-up på showen i Båstad och jag tror nog att han är en av Sveriges i särklass roligaste killar! Alltså bara dialekten! Vi skrattade så tårarna rann, tack Johan för ett helt underbart performance!

Dagens tumme upp: Har fått en förfrågan på 5 000 st. diamantnyckelringar!
Dagens tumme ner: Storm, regn och hagel!

Dagens tips: Gå in på www.youtube.com och leta rätt på Johan Glans och lyssna lite - skitroligt!
Dagens fråga: Är det någon som vet om skivan med låten "A fairytale gone bad" är bra. Jag minna aldrig namnet på gruppen, men det är något med "avenue". Just den låten är superbra, men hur är resten av skivan?


/Malin
"Every Day is a Pearl Day!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej och tack för kommentaren på min blogg! :) Har kikat runt lite på dina senaste inlägg. Hit kommer jag definitivt att återkomma!

Ha en jättebra dag! :)
Kjellinskan i Gävle

tisdag, juli 31, 2007 9:27:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Å, glömde dagens fråga! Gruppen heter Sunrise Avenue, är finska och jag har åtminstone hört 3 st bra låtar med dem, bl a "Farytale gone bad".

Soliga hälsningar igen! :)

Måste förresten passa på att kika in i din butik då vi bor i Malmö i samband med kentkonserten i Köpehamn i början av december. =)

tisdag, juli 31, 2007 9:29:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej! Nu �r jag lite nyfiken p� en sak...vilka smycken k�pte gunilla? lite konstig fr�ga, men jag �r nyfiken :)
trevlig blogg!
H�lsningar Moa

söndag, augusti 05, 2007 1:16:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home