MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

lördag, juli 07, 2007



I morgon söndag är sista dagen...


...att beställa från webshopen och få ett gratis mobilhalsband (se tidigare blogg). Tack alla ni som redan varit inne och handlat - hoppas att ni är nöjda med era nya fina smycken!

I går var vi och tittade på en ny lokal och just nu är det ganska spännande vad som ska bli av det. På måndag morgon träffar vi fastighetsvärden igen för att diskutera hyra m.m. Det är en fräsch vindsvåning bara ett stenkast från vår butik och nuvarande kontor och lager. Ni som är "på min sida", håll tummarna att allting löser sig på bästa vis. Tack!

Åsså till vädret - det har alltså regnat i två dagar här i Skåne och motorvägar rasar samman, trädgårdar vattenfylls och hela koloniområden blir fördärvade. Två dagars regn. Inte fyra veckor! Ungefär som när det kommer 2 cm snö, då blir det totalt kaos i detta vinterland. Det är ju liksom inte så att vi befinner oss på södra halvklotet! Jag vet att det kom massor med regn, men är Skåne alldeles för platt eller???

Förresten - överst en bild på våra killar när vi var på Legoland för ett par veckor sedan.

Daqgens tumme upp: Ska nu cykla hem till min mysiga familj för att äta en god middag och dricka ett glas vin (eller två)! Jag har nämligen jobbat i butiken i dag. Dagens tumme ner: Bara EN vecka kvar till Kina - hur fasen ska jag hinna förbereda allting...?

Dagens tips: Sätt upp mål, klipp ut bilder på saker som du vill ha eller upplevelser som du vill berika ditt liv med. Klistra sedan upp bilderna hemma eller på jobbet och påminn dig själv om dina mål, fokusera på vad du verkligen vill ha eller göra. Då är chansen bra mycket större att detta blir till verklighet! Tro mig, jag vet!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"