MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

söndag, juli 15, 2007



Hong Kong nästa!


I morgon åker jag och Robert till Hong Kong och Kina. Lite pleasure och mycket business!

Vi åkte ut till ön i Limhamn tidigare i dag för att ha en liten mysstund med ungarna innan de ska till Stockholm och mormor och morfar i morgon bitti. Väl där tittade vi på ett gäng dykare som övade lite. Och plötsligt blir det trafik på andra sidan piren - en privatbåt kommer in med en kille som de hittat flytandes med ansiktet nedåt. Och vips var både ambulans, brandkår och ppolis på plats. Ja, och så pressen förstås! När killen väl skulle flyttas från båten till ambulansen såg han sannerligen inte rikrigt kry ut och vi tror nog dessvärre att de inte lyckades få liv i honom. Han såg ung ut, tragiskt.

Dagens tumme upp: Alltid lite kuligt när man ska iväg på långresa!
Dagens tumme ner: Hela incidenten i Limhamn.

Dagens tips (tack till dig som ville att jag skulle ha det kvar!): Testa McDonald´s nya milkshake med päronsmak - hur smaskig som helst!
Dagens fråga: Hur tycker ni att man ska göra med en 6½-åring och en 5-åring på min mormors begravning? Min mamma sa att de på begravningsbyrån absolut tyckte att barnen skulle vara med. De brukar till och med ta med barnen in lite innan så att de får hjälpa till att tända ljus och se till så att alla blommor ligger som de ska. Jag lutar åt att de får följa med, men som sagt vad tycker ni?


/Malin
"Every Day is a Pearl Day!"

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Malin!
Självklart ska era barn med på begravningen. Låt de vara med och göra fint till gammelmormor innan.
Heléne

söndag, juli 15, 2007 6:52:00 em  
Blogger Carolina said...

Hej!
Har just hittat till din blogg och tror minsann att jag läst igenom hela från start nu! När man egentligen borde sova... jaja, hittar man någon som skriver så inspirerande så är det bara att köra på! :)

Tycker det är sunt att barn "blir utsatta" för döden och att det blir något naturligt för dom, att det inte är något som de ska frukta. Att vara med och göra det fint för gammelmormor tycker jag låter som ett fint sätt.

För min del får du gärna ha kvar både dagens fråga och dagens tips! :)

Hoppas resan går bra pch att det blir både produktivt och roligt på samma gång, det är ju den bästa kombinationen! :)

torsdag, juli 19, 2007 11:14:00 em  
Blogger 2 stenar said...

Hej Malin,
Jag tror att det är viktigt att de får vara med. Mina barn var med när min mormor dog. Min dotter var även med och tittade på henne i kistan (sonen ville inte) och hon blev lättad över att se henne. Hon sa att hon såg så lugn ut och att hon log. Det gjorde döden mindre skrämmande och hon blev lättad över att hennes gammelmormor såg så nöjd ut. Det var många barn-barns-barn på hennes begravning. Visst grät barnen, det gjorde vi ju alla, men samtidigt blir det ju ett farväl och även ett firande av en människas liv som vi alla höll mycket utav.
Kram
Mia

söndag, juli 22, 2007 12:00:00 em  
Anonymous Anonym said...

Hejsan!
Jag tycker absolut att barnen ska vara med om de vill. Min sambos mormor gick nyligen bort och vi ska ha med vår 5-åring på begravningen. Som ett steg i att det är lika naturligt att dö när man är gammal som att det föds nya barn :) Det viktiga är att du/ni gör som känns bäst för er! Ha de gott!

söndag, juli 22, 2007 7:16:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home