MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

onsdag, juli 25, 2007



Back in town!


Ja, så var då ännu en Kinaresa till historien. Vi har haft tur med vädret, om än tokvarmt (och nu snackar vi TOKVARMT!) och shopping "en masse" i vanlig ordning! Denna gången handlade till och med Robert en massa kläder och skor - kul! Själv har jag hittat en hel del nya butiker med en massa fina klänningar och annat. Det blev 4 klänningar denna gången. Jag blev även med några nya handväskor och lite nya skor. Och vi köpte också lite fina Buddha huvuden i granit som jag släpade hem i handväskan eftersom de var så himla tunga, snacka om ont i axeln...

Businessmässigt blev det också en lyckad resa med fler nya produkter än jag tänkt mig. Vi satt hos vår största producent nästan en hel dag och skapade nya smycken. Sedan har vi tagit fram lite nytt från två andra producenter också. Ska bli spännande att se hur det nya kommer att funka.

Kul också att träffa vår gode vän Tom och hans flickvän Lily. Det är Tom som vi gör de stora affärerna med när det gäller smycken. Varje gång jag är i Kina så tar han ut mig på middag en eller ett par gånger och denna gången skulle det provas något nytt - en restaurang med sköldpadda och alligator som specialitet! Jag är ju i och för sig inte rädd för att prova nya saker och har ätit både orm och zebra, men när de serverar sköldpaddorna med skal och allt så att det ser ut som om den ska krypa iväg vilken sekund som helst så domnar aptiten något. Har kanske att göra med att jag faktiskt hade två söta sköldpaddor när jag var ung och bodde hemma. Nä, vi åt annat gott som anka, kyckling och fisk istället. Just denna kvällen firade jag och Robert vår ettåriga förlovningsdag och jag hade på morgonen fått ett jättefint armband som jag faktiskt sagt att jag vill ha (se högst upp).

Efter middagen skulle vi tydligen på kinesisk nattklubb och det är ju aningens annorlunda från vad de flesta av oss är vana vid kan jag säga. Avancerade uppträdanden, tärningsspel vid varenda bord och fantastiska frukfat som bärs fram. Jag vann tärningen och natten blev låååång... Förresten en av killarna som sjöng bjöd på seriös headbanging! En kinesisk sådan. Så jäkla töntigt. Han hade liksom någon sorts Tina Turner frilla fast långt ända ner till rumpan och jag kan lova att Guuuud vad han hade övat framför spegeln hemma!

Nu vill jag rikta ett stort tack till er som hört av sig här på bloggen och till min mail. Vi kommer att ta med oss killarna till mormors begravning och det känns helt ok, vi har berättat för dem att de ska vara med och det verkar tycka att jaha, visst ska vi det. Tack än en gång för synpunkter och kommentarer.

Dagens tumme upp: Om exakt 5 minuter drar vi till Båstad för att se på Rhapsody in Rock med våra vänner Roine (som är trummis i Wells band) och hans Christina.
Dagens tumme ner: Längtar efter våra fina killar så det riktigt känns ända ner i magen!

Dagens tips: Köp samlingsboxen "Buddha Bar" innehållande tre skivor. Jag fick den av Robert innan vi åkte och det är helt sanslöst bra musik när man har lite folk hemma!
Dagens fråga: Någon som testat YSL´s nya nagellack som liksom är som en penna man målar med?


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Blogger Camillas dagar said...

Hej Malin!

Jag har inte testat det nagellacket från YSL, men det verkar ju väldigt bekvämt - och smink från YSL känns ju alltid rätt och lyxigt. :)

tisdag, juli 31, 2007 10:38:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home