MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

lördag, augusti 04, 2007



Soooool!


Äntligen - killarna är på stranden (tillsammans med resten av Malmö verkar det som) och har det mysigt! Själv står jag i butiken och det är helt dött! Var hemma hos Ira i går och åt ost (läs: drack vin!) och det var i vanlig ordning mycket trevligt. Lite huvudvärk i dag dock... och det får mig att tänka på ett helt underbart citat:

"Jag dricker både när jag är glad och ledsen. Ibland dricker jag när jag är ensam. När jag har sällskap ser jag det som min plikt. Jag smuttar på det om jag inte är hungrig och dricker det när jag är hungrig. I övrigt dricker jag det aldrig, såvida jag inte är törstig." Madame Lily Bollinger

Dagens tumme upp: Solen!
Dagens tumme ner: Robert har knäckt till ryggen och är obrukbar...

Dagens tips: Halvtina en god vaniljglass och blanda i kanel. Frys om i en fin form. Stek tjocka äppelskivor i smör och sirap Häll den varma äppelgojjan på glassen. Supergod och enkel dessert! Fast snåla inte på varken smör eller sirap...
Dagens fråga: Tips på fler enkla desserer tack!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

HA! vilket underbart citat! Jag brukar citera min pappa som säger att; "Champagne ska drickas innan kl 11 och naken i sängen."
Tack än en gång för tipset om butiken i Stockholm till mina dockor!

måndag, augusti 06, 2007 6:06:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home