MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

torsdag, augusti 02, 2007



Foppatoffeln,


Alltså VEM i hela friden har bett om en invadering av gräsliga plastdojjor som absolut inte gör någon enda liten (eller stor) fot vacker? Fullständigt gräsliga påhitt som hela familjer knallar omkring i - jag fattar ingenting! Jag kan sträcka mig till ett mikroskopiskt undantag, storlek 20, men allt över det är groteskt. Har jag bara fina skor? Nja, få är i alla fall direkt fula. Har jag inga fotriktiga skor? Tveksamt...

Åsså Ingemar Bergmans bortgång - nu har väl mormor verkligen ett roligt gäng omkring sig där uppe på molnkanten. Alice Timander, Git Gay, Bergman och mormor - hoppas att Sankte Per fyllt på i vinförrådet! Och fastän jag känner med Bergmans familj så är jag faktiskt inte så jättesugen på någon slags Bergman-kavalkad med Det Sjunde Inseglet i spetsen. Liksom inte min bag helt enkelt. Däremot tror jag som sagt att han var en rolig och intressant klurgubbe!

Jag läste i går i tidningen om ett för mig nytt begrepp - sexualvegan. Det är alltså en vegan som vägrar att ha sex med någon som äter kött eftersom de anser att en person som ätit kött är lika med en vandrande soptipp. Ja, jisses vad vi människor kan hitta på saker att inte tycka om. Har till och med hört att det finns något så knepigt som fallfrukterianer. Alltså, de käkar bara fallfrukt! Snacka om effektiv bantning på vintern!!!

Dagens tumme upp: Stor kram och tack till Jack Hansen som lagt till min blogg till sina favoriter på bloggportalen!
Dagens tumme ner: Vår lille Melvin har blivit sämre i sin höft och plötsligt nämns ord som operation hos läkaren...

Dagens tips: Kräftorna har kommit, köp och njut!
Dagens fråga: Vad ger man i födelsedagspresent till en nära väninna med fet plånbok och mer prylar än någon annan?


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det enda försvaret jag kan säga till foppatofflorna att de är skönt effektiva mot hårda golv när man har ett jobb som innebär att ständigt vara på ståend eller springande fot. Men snygga - definitivt INTE! ;)

torsdag, augusti 02, 2007 5:46:00 em  
Anonymous Anonym said...

Hrm, törs man erkänna att jag har röda Foppatofflor med jibbitz i form av stor blomma och Mimmi Pigg? De är otroligt sköna, men jag skulle inte ha dem "offentligt". Har dem hemma och på semestern...

Läste också den där veganartikeln i vår morgontidning i dag. Var tvungen att läsa två gånger för det var så himla... ja, skruvat...

Svaret på dagens fråga blir lätt, något av alla dina vackra smycken!
Hoppas också att sonen kryar på sig!

fredag, augusti 03, 2007 8:33:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Nej usch, skulle aldrig ta på mig..! Det finns faktiskt andra skor som helt säkert är lika bekväma och dessutom snyggare..

torsdag, oktober 25, 2007 8:44:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home