MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

måndag, augusti 06, 2007



Kräftvarning!!!

Ja, på mig alltså. Vi stack till Falsterbo i går för att ha en skön dag på stranden med killarna. Robert smörjde in barnen och sig själv och jag tänkte att det där kan jag göra när vi väl är på plats. När vi så kommit till stranden tyckte jag att det var lite disigt samtidigt som det blåste lite lätt. Dessutom är vi ju en hel vecka in i augusti så det behövs nog inte något smörj på mig (trots att jag var blek så att jag nästan var genomskinlig...). ATT JAG ALDRIG LÄR MIG!!! Nu går man här som en jädra kräfta! Jag ger förmodligen ordet "signalkräfta"en helt ny dimension! "-Men du är i alla fall vit om tuttisarna, mamma! sa Elliot föga tröstande till mig i badrummet i morse...

Moa undrade vad det var för smycken som Gunilla Backman köpte på Rhapsody och det var dels en vit treradig ring och ett jättefint turkost halsband.

Såg i går kväll en ruggig film - Shooting Dogs - som handlade om folkmorden i Rwanda för ett antal år sedan. Det fick mig att undra vad som kan ha hänt i en människas hjärna som gör att man kan slå ihjäl små bebisar och större barn, som mycket väl förstod vad som skulle hända, med en rostig machete. Det riktigt söker en och att det dessutom hänt i vår tid och inte minst med FN:s "samtycke". Ja, FN kallade det hela för en "incident"! Alltså, hur kunde de vända ett helt folk ryggen? Skandal!!

Nu till något trevligare, jag är fortafrande på jakt efter bra desserer som man inte behöver två dagars förberedelse - tips någon?

Dagens tumme upp: En kartong med 10 par gummistövlar som varit på drift kom i dag tillrätta!
Dagens tumme ner: Min KNALLRÖDA framsida, det blir till att vända rumpan till i morgon när vi ska till stranden i Skanör!
Dagens tips: Använd solskyddsfaktor när du solbadar! Är jag inte klok så säg...
Dagens fråga: Som jag tidigare sagt älskar jag Kalles nya färskost med räksmak, någon som smakat den naturella?


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

2 Comments:

Blogger Camillas dagar said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

måndag, augusti 06, 2007 1:15:00 em  
Blogger Camillas dagar said...

Hej svejs! Ja, solen �r f�rr�disk n�r det bl�ser. Vi var ocks� ute hela dagen i g�r och (tack och lov) hade jag smort in ansiktet och axlarna - men var ganska r�d �nd�.

Ang�ende enkel dessert har jag ett recept p� botten med � pkt digestivekex smulade, 100 g sm�lt margarin och lite kanel (blandas och micras i 20-30 sek). St�ll kallt. Vispa 1 pkt vaniljvisp fr�n kyldisken. L�gg i f�rska frukter och b�r, t ex hallon.

måndag, augusti 06, 2007 1:18:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home