MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

fredag, september 28, 2007



Mitt livs första presskonferens!


Ja, i går deltog jag i en av Stadsmissionen anordnad presskonferens på S:t Jörgen Hotel i Malmö. Vid min sida hade jag ingen mindre än MFF:aren Anders Andersson. Inte för att jag hade en aning om vem han var förrän i går, men han var trevlig och såg ut precis så som fotbollsspelare brukar göra, lite småsöt med en spretig frisyr. Presskonferensen handlade om en ny kampanj - Mission Malmö - som Ira Gyllingberg på Stdasmissionen dragit igång och jag och några till sitter med i projektgruppen. Nålar med ett ljusblått hjärta kommer att säljas på en mängd olika ställen i Malmö och de kommer att kosta 20:- och vinsten går direkt tillbaka till projekt som gynnar de hemlösa. Coolt! Faktum är att Sydsvenskan, Skånska Dagbladet, Kvällsposten och punkt.se var på plats och själv hamnade jag minsann på bild i Skånskan och blev omnämnd i Kvällan!

Vi håller som bäst på att lägga ut alla nya smycken i webshoppen och det gör ju att vi även flyttar en hel del smycken till "utgående artiklar" som många är inne och tittar på. Billigt, billigt!!!

Hinner inte mer nu då jag ska hämta killarna + en kompis till dem. Förmodligen kommer Ira och Ketki hem till oss i kväll och dessutom har vi ju haft nya städfirman på plats i dag. Hoppas att det är superrent överallt - längtar verkligen efter det!

Dagens tumme upp: Köpt lite nya blommor hos butik Botanik som ska med hem!
Dagens tumme ner: Förmodligen årets sista dag utan strumpor...
Dagens tips: Testa GB-glass nyhet med hasselnötsglass m.m. Samma sort som Texas Pecan fast med hasselnötter - smaskens!
Dagens fråga: Tips på bra "när-man-har-gäster" musik?


/Malin
"Every Day is a Pearl Day!"