MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

söndag, september 09, 2007




Söndag kväll...


Sitter på kontoret och skriver offerter, vilket i och för sig är trevligt, men veckorna rusar och snart står väl självaste tomten och bankar på dörren. Förresten, i år planerar vi att hyra en Jultomte - häftigt eller hur!? Och appropå hyra, i fredags var det premiär för HEMSTÄDNING hemma hos oss!!! Hur sanslöst nice är inte det? Skäms jag för att betala någon som tar hand om min och min familjs smuts? Absolutely not!! Det är helt enkelt underbart och värt varenda krona!

Och nu när äntligen städningen är igång så ska kaninen UT och fiskarna ska Ira adoptera, i hennes akvarium kommer de att tro att de redan dött och hamnat i fish-heaven. Vi köpte ett par malar till vårt akvarium eftersom de äter den där gröna gojjan som fastnar på glaset och alla stora stenar. Det är bara det att vi förmodligen skulle behövt typ 47 malar för att hålla rent i vårt akvarium.

I dag har vi hjälpt mina svärföräldrar att flytta det allra sista från huset som de sålt och det gick bra. Vi säger grattis till de som nu flyttar in och som får skörda av både persikoträd och vindruvsrankor som vi införskaffat för ett antal år sedan. Jag önskar ibland (dock ytterst sällan!!!) att jag hade en trädgård, jag lever i den där vanliga tjejdrömmen om en liten örtaträdgård med massor av mysiga egenodlade saker som man bara kan gå ut och hämta under matlagningens gång. Jag vet att det är en väldans massa jobb med en trädgård, och att jag och Jenny seriöst funderar på att skaffa en egen kolonilott MED HUS är nog i dåraktigaste laget... Eller vad säger du Jenny? Fast guuuud vad fint vi skulle ha det!!! Vi kallar det redan för "stugan". "Åhh vad fint den kommer att passa i stugan" eller "det där är en perfekt grej för stugan"...
Dagens tumme upp: En hel kasse med lila plommon från svärföräldrarnas grannar!
Dagens tumme ner: Blir man hård eller lös i magen av för många plommon...?
Dagens tips: Gå in på www.stoppatofflorna.nu och rösta!!!
Dagens fråga: Hur ställer du dig till hemstädning?


/Malin "Every Day is a Pearl Day!"

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej,
du verkar vara en bra chef.
Den här snubben verkar ha lite mer problem.
Men rolig är han.
http://chefensombloggar.blogg.se

lördag, september 15, 2007 2:55:00 em  
Blogger Klaus-Peter Beiersdorf said...

Jobbar Ni med Agent PR?

/Tyskungen

onsdag, september 19, 2007 7:50:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home