MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

torsdag, augusti 23, 2007




På plats på kontoret!


Har varit iväg en massa i förra veckan. I torsdags var jag i Stockholm på kundbesök, i fredags var jag i Jönköping på mässa och i lördags var jag i Danmark på Formland. En mässa som är gigantisk med jättemycket presentartiklar och andra grejor. På vägen hem från Danmark satt jag och mamma (som följt med) på tåget och drack lite vin och pratade om dagen som varit. Väl hemma blev det att glas till och jag var tvungen att gå på toaletten - då tappar jag min mobiltelefon i toaletten! Jag hann precis få tag i den när den liksom var på väg upp för att spolas bort. Varför det var så viktigt att fånga den vete tusan eftersom den ju givetvis blev stendöd med detsamma... Jag hade ju inte tappat den sekunden innan utan jag hade ju faktiskt även kissat på den. Nu har jag i alla fall en ny fin orange LG som funkar jättebra. Jag fattar inte grejen med mig och mobiltelefoner...

Nu har äntligen hela vinterkollektionen kommit på plats! Hur mycket fint som helst och allt ska visas på Formex i nästa vecka - så jäkla roligt! Vi tror och hoppas på kanonförsäljning, det behövs... jag har ju shoppat duktigt på de mässor vi besökt...

OVANSTÅENDE SKREVS FÖR ÖVER EN VECKA SEDAN!

070906

Nu så, är jag verkligen tillbaka på kontoret för att reda ut Formexmässans resultat. I 4 dagar har vi ställt ut på Formexmässan i Stockholm och det blev minst sagt lyckat - ny agent, nya kunder och bra med pressbesök! Äntligen känns det som om att vi fått cred för att vi inte öst ut våra smycken till varenda liten butik som ringt utan valt med omsorg och vuxit oss starka samtidigt som vårt varumärke börjar ta fäste ordentligt. Ett varumärke som man uppenbarligen förknippar med kvalitet, svensk design och unikitet. Unikt i spridningen, unikt i vår flexibilitet gentemot våra återförsäljare och inte minst unikt då vi har ett aktivt samarbete med Malmö Stadsmission! Det är hyfsat ofta som butiker hör av sig till oss just för att en del av våra kolleger i branschen är totalt överexploaterade. Så jobbar inte MarMalaid och ja, jag är stolt!! Dessutom har vi dagarn utökat vårt samarbete med Rikskuponger och det är ju inte så dumt!

Vad har mer hänt? Jo, Elliot har börjat skolan och inte sjutton kan jag minnas att det var läxor varenda dag, från dag ETT i ettan!! Det är väl nya pedagogiska påhitt nuförtiden...

Melvin sköter sitt och undrade häromdagen vad man skulle med gylfen till - jaha, tänkte jag, inte är det något som du ska fundera över på många år ännu i alla fall...

Vi begravde mormor i onsdags och det var en fin liten tillställning och jag tror att mormor blev glad över att så många ändå var på plats. Jag blev lite sentimental och satt där och tänkte på min barndom då jag var jättemycket hos mormor och morfar. Bara bra minnen, och eftertanke är väl just vad begravningar är till för, förutom att säga hej då förstås. Och det gjorde vi, även killarna som gick fram till den vita kistan och sa: "Hej då gammelmormor". Det var faktiskt riktigt gulligt!

I dag ska jag till Elliots skola för att gå på min första kvartsamtal SOM FÖRÄLDER! Shit, hur mycket vuxenpoäng är inte det???

I övrigt är det väl ingen som missat att Pavaritto har dött. Opera är inte riktigt min grej, men han var ju småbarnsfar och relativt nygift tror jag så det är ju tråkigt för familjen. Vila i frid och sjung gärna en truddelutt för mormor, hon uppskattar det säkert!!

Dagens tumme upp: Bra försäljning på alla håll och kanter!
Dagebs tumme ner: Vi hinner inte packa ordrar...
Dagens tips: Blanda massor av ruccola, pinjenötter, vitlök, parmesanost och creme fraiche med en mixerstav. Det blir en grön mojja som man sedan blandar med nykokt färsk pasta - mums fillibabba!
Dagens fråga: Ni som har småbarn - hur fasen ser era kvällsrutiner ut? Bollibompa, middag, bad, nattning m.m. Själv ser jag det som stört omöjligt att INTE låta barnen äta framför TV:n. Slappt eller...?

P.S. Goa killar på bilden högst upp, eller hur? Elliot, kusinen från storstan Edgar och Melvin!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Malin!
Kvällsmat 17.30 så blir det inte mat framför TV:n.
Den tiden vid kvällsmat summerar vi dagen och många frågor dyker upp från skola, fritids m.m.
De sägs att vi föräldrar inte pratar med våra barn mer än ca 5 min varje dag..... dem vill inte jag tillhöra.
Våra barn äter lunch redan kl.11.00 så vi måste äta tidigt. Kram

torsdag, september 06, 2007 5:25:00 em  
Blogger Lotta said...

Vi äter kvällsmat vid sex-halv sju och försöker sedan göra barnen klara för natten. Sen läser vi bok innan de somnar. Nu är de rätt små fortfarande, snart ett och drygt tre, om nu det gör någon skillnad. Tycker inte våra rutiner är så väldigt rutinerade :) Sen (och det kan ju låta jättepräktigt) har vi inte TV, så där faller liksom alternativet att sätta barnen där. Märkte dessutom att äldsta dottern hade svårare att sova när hon tittat på TV innan sovdags.

Det där med att föräldrar bara pratar med sina barn 5 minuter om dagen tror jag är en vandringssägen, jag kan inte föreställa mig att det är sant.

fredag, september 07, 2007 7:39:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home