MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

onsdag, oktober 17, 2007




Äntligen på svensk mark!


Kom hem i går från en hel veckas vistelse i Kina, denna gången följde mamma och hennes väninna Katarina med och allt gick över förväntan måste jag säga. Shopping utan dess like och jag har aldrig sett så mycket snygga kläder i Kina som denna gången och det gjorde att jag ännu en gång fick hyfsa upp kortet vid incheckningen då min övervikt inte var fullt normal. Hon som checkade in mig tyckte så synd om mig att hon uppgraderade mig - på båda flygen hem, kanon!


Efter att ha gått igenom ungefär 1 000 mail så ringer de från skolan och berättar att Elliot kräkts floder - Robert stack på direkten och jag löste av på eftermiddagen, så här sitter jag nu och inviger vår nya laptop! Nu jäklar ska det bli blogga av!


I Kina fick jag ett samtal från ett företag (och nu snackar vi inte det lilla företaget!!) som ville berätta att de antagit vår offert och att order kommer inom kort - detta kommer med stor sannolikhet medföra rejält med klirr i kassan för oss redan under början av nästa år! Som jag väntat på detta! Så jäkla grymt att riktigt känna medvinden! Slumpen har jag aldrig trott på så något rätt har man väl gjort för att landa en deal av denna storleken... Berättar vilket företag det handlar om när det signerade avtalet returnerats.


I övrigt har livet i Sverige lullat på i stort sett som vanligt förutom att en massa människor är sjuka med någon slags influensa. Kaninen - som fortfarande inte kommit härifrån - var precis lika tjock som vanligt och i akvariet var det lika mycket alger som alltid. Robert är jätteförkyld och Elliot är som sagt dålig han också. Något kul är att jag blivit bjuden på inte mindre än två tjejmiddagar och det brukar ju alltid vara trevligt... Vi hade i och för sig tjejmiddag varje kväll i Kina, med vin och allt...

Dagens tumme upp: Borta bra men hemma är som bekant allra BÄST!
Dagens tumme ner: Stressen smyger sig redan på...
Dagens tips: Tänk på att det bara är en enda liten prick som skiljer räkost från råkost!
Dagens fråga:
Vad tusan ska jag skriva om för att få lite kommentarer från er mina kära läsare???


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bonnig blogg

måndag, februari 11, 2008 10:42:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home