MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

onsdag, oktober 31, 2007



Kontraktet är underskrivet!


Äntligen!!! Nu ska vi flytta - både privat och med MarMalaid! Vi kommer att bo i en fantastisk våning i två plan och ha kontor, lager och pack på ovanvåningen. Så praktiskt och smidigt. Att våningen dessutom är helt makalöst fin och minst sagt rymlig gör ju inte det hela sämre! Exakt när flyttlasset går är inte spikat, men jag hoppas verkligen att vi kan fira julen i nya hemmet.

Skoluniform eller inte? Ja, personligen är jag 100% emot skoluniform! Av den enkla anledningen att jag inte kan se det egentliga syftet med det hela. Mindre mobbing - knappast. Ingen synlig överklass kontra underklass - knappast. Enkelt för föräldrarna på morgonen - möjligen, men hur kul är det? Nä, lägg dessa pengar på att nöta in i alla föraäldrars hjärnon vikten av att vara en bra förebild samt att alla människor har samma värde. Det är många barn som aldrig får höra att det finns inga dumma barn, däremot finns det en massa barn OCH vuxna som gör en del dumma saker. Det är en väsentlig skillnad. Alltså, inga dumma människor, bara dumma handlingar - och det kan man rätta till!

Var inne en sväng på Systrarna Grene i går och noterade att de redan hade butiken full med julsaker och hur kul är det då??? Speciellt när man har en egen butik och SNART har tänkt plocka fram allt juligt. Sån´t kan stressa mig...

I går hade jag besök av en trevlig tjej, Kerstin, som kommer att göra sin praktik här på MarMalaid under hela december med julrush och allt - kanon!

Jag fick ett gulligt inlägg av Fillan som ville veta mer om MarMalaid´s bakgrund och det berättar jag mer än gärna, förmodligen redan i morgon!

Dagens tumme upp: Påskrivet kontrakt och uppsägning av lägenhet i Kronprinsen!
Dagens tumme ner: De senaste dagarna har våra hjärnor ENBART fokuserat på den nya lägenheten så mycket på kontoret har liksom blivit liggandes...
Dagens tips: Om du inte trivs hemma, gör något åt det i tid! Själv väntade vi på tok för länge!
Dagens fråga: Kan det vara normalt att känna sig totalt förälskad i ett nytt hem?


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"