MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

fredag, oktober 26, 2007



Ny lägenhet?


Ja, under dagarna som passerat sedan sist har vi varit och tittat på en helt makalöst häftig lägenhet, bara ett stenkast från där vi bor nu. En stor rackare som är tänkt att fungera som ett kombinerat boende och kontor/smyckeslager. Etage och allt! Ja, ja inget är klart så jag ska inte babbla mer om det, MEN om den blir vår så kan jag visa bilder och berätta mer!

I dag har det varit långlördag och det var hur mycket folk som helst på stan. Löning, Rosa Bandet-lördag och Regnbågsfestival! Allt på en och samma gång och bra försäljning i butiken - det behövs då det varit lite lungt ett tag nu. Roligt dock med webshopen som tickar på som aldrig förr. Dygnet runt. Året runt.

Så har jag då testat - Kalles Kaviar med banan. Skitgott, helt enkelt! Jag bara undrar om det inte blir billigare att köra med vanlig kaviar och skiva riktig banan ovanpå? Hur som helst så var det gott, jag trodde att det skulle smaka skunk. Barnens spontana kommentar var "sådär".

Idol i går kväll var även det sådär tyckte jag, men fröken Picasso har verkligen stigit i mina ögon. Gillade henne inte ett enda dugg när hon var med i Big Brother, men nu är hon ju värsta proffset! Jag tror att hon har grymma chanser att ta hem hela skiten.

Dagens tumme upp: Tjejmiddag hemma hos Linda i kväll, Jenny ska också med!
Dagens tumme ner: Sjuk beslutsvånda över lägenheten vi måste bestämma oss för redan i nästa vecka - mentalt har jag faktiskt redan flyttat in...
Dagens tips: Kalles randiga med banan!
Dagens fråga: Exakt VAR kan man hitta ett par snygga bruna jeans?


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Blogger ..::Demalva::.. said...

Häftigt! Etage är coolt, så jag håller tummarna för er! Vad säger du om gott vin och snack onsdag 7 nov? Då har jag varit hos Glembro och blivit knådad och är redo för en trevlig kväll. Haha, nu har jag slängt iväg ett konkret förslag. Din boll, Pärlan! kram/M

söndag, oktober 28, 2007 9:59:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home