MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

lördag, november 24, 2007



Köpfri dag...


...var det tydligen utlyst denna lönelördag. Skulle inte tro det - hur mycket folk som helst ute på stan. Klirr i kassan för alla handlare och Sverige rullar vidare! Underbart!

Och så den gamla långbänken IDOL. Då fick alltså Andreas stanna kvar, hade jag inte trott. Daniel är verkligen duktig och jag blev inte alls så berörd som jag trodde när det var han som rök. Kanske för att jag är övertygad om att hans karriär redan är solklar. Amanda rockade givetvis tokfett och Picasso överaskade i rockgebitet. Andreas är ett litet kapitel för sig och jag har gillat honom som tusan ända sedan audition när juryn bad honom att göra sig av med hockeyfrillan. Fast det är ju klart - han är ju inte direkt någon Robbie Williams på scen direkt. Bra på skiva, tveksam på scen!

I kväll kommer Ira och lilla Ketki hem till oss och Robert ska göra sin scampipasta special som är helt obeskrivligt god! Kan bara ana att det även kommer att bli ett litet glas vitt eller två...

Testade en ny grej i går. När vi var och handlade på ICA Maxi så var jag urhungrig och steppade fram till en demonstratis som jag trodde skulle bjuda mig på något gott, men icke! Hon lyckades (vilket inte brukar vara särskilt svårt...) att sälja på mig en ny sorts liten plasthätta som man skulle sätta på skålar och annat när man hade rester i kylen. Ett alternativ till den alldeles perfekta plastfolien som fungerat utmärkt, i alla fall för mig, i alla år. De kom i en liten förpackning om tre olika storlekar och såg ut exakt som en duschmössa. Jag köpte. Jag testade. Jag erkänner: Så sanslöst onödigt och överdrivet dyrt!

Dagens tumme upp: Jag och Klas hann över till nya lägenheten där målarna jobbade för fullt - nu börjar det bli "på riktigt" att vi verkligen ska flytta! Till vårt absoluta drömboende!!
Dagens tumme ner: Finns nog inga neråttummar i dag...
Dagens tips: Håll er till hederlig gammal plastfolie!
Dagens fråga: Vad gör ni som läser min blogg i jul?


/Malin

"Every Day is a Peral Day!"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag ska verkligen försöka stressa ner i jul. Men det kommer att bli en hel del åkande. Julen firas med min bror i Småland (vi bor ju i malmö) och sen vidare till släkten i värmland, men väl där stannar vi tills efter nyår. Och vi hoppas mycket på snö och pulka-åkning!

Vad ska du själv göra i jul? :)

/Mia & tjejjerna :)

lördag, november 24, 2007 9:43:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home