MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

onsdag, november 07, 2007



Nej, nu jäklar är det skärpning!


Nu blev det ett sån´t där uppehåll i bloggandet igen...

Jag har märkt att jag fått en hel del trafik från andra bloggar - jättesöta tjejer som rekommenderar sina läsare att titta på MarMalaid´s smycken och på min blogg. Tack alla ni!!!

I och med detta kanske man skulle passa på att ha en liten bloggtävling. Lägg en länkad bild (eller fler förstås!!) i ett blogginlägg och maila mig din bloggadress så skickar jag en godispåse med MarMalaidsmycken till dig på momangen! Glöm inte att maila din hemadress.

I går morse var vi i nya lägenheten och träffade målaren. En riktigt trevlig prick som inte hade en enda invändning - nästan varenda rum ska målas och det kommer att bli så himla superfint! En av färgerna heter kardemumma och en annan nougat, mmm så mysigt vi kommer att få det! Och som grädde på moset så är nu TILL OCH MED Robert, beroende av www.lauritz.com! Vi bjuder så det står härliga till på denna underbara nätauktionssajt! Mattor, tavlor, gamla skitmöbler och en del riktigt fina grejor. Personligen så fick jag chans att utnyttja deras så kallade ångerrätt häromdagen då jag efter alldeles för mycket vitt vin suttit och bjudit på en jätteknasig tavla som sedemera blev min för det facila priset av 3 500:-. När detta kom på mail dagen efter rekommenderade Robert med allvarlig röst att jag skulle stänga mitt konto hos Lauritz...

Ja, ja loppisar och auktioner är ett sant gift för mig - jag kan få panik om jag hör att det varit en riktigt bra loppis som jag missat!

På måndag fyller lilla Mutti 60 år och då bär det av till Paris! Och vad finns inte där, om inte Europas största loppis! Och nu snackar vi 3 000 - 4 000 olika bord!!!!!!!!! Fullständig rapport från den loppisen kommer i nästa vecka när jag är hemma igen.

I morse var det BNI igen och jag hade Marcus med mig. Han kommer från ett företag som bland annat utför städning hemma hos folk. Även hos oss. Det gick bra och jag hoppas att han kommer att bli medlem!

Dagens tumme upp: Det får helt enkelt bli GÅRdagens tumme upp: Vi lyckades ropa in ett gigantiskt gammalt matbord från Provence med massor av klädda stolar för en struntsumma!
Dagens tumme ner: Och det får helt enkelt bli GÅRdagens tumme ner: Hela skiten ropades in i Köpenhamn...
Dagens tips: www.lauritz.com
Dagens fråga: Det börjar bli lite svårt med dagens fråga eller snarare lite tråkigt. Inga svar...


/Malin "Every Day is a Pearl Day!"

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej! Vilken rolig tävling, har tyvärr ingen egen blogg (men funderar på att starta en ngn gång..)Hoppas du får många blogginlägg! Låter härligt med ny bostad, lycka till från en som ganska ofta tittar på din blogg!//Petra B

onsdag, november 07, 2007 8:18:00 em  
Blogger Fillan said...

Jag har länkat till dig på min blogg:

www.tvasmaartor.blogspot.com

torsdag, november 08, 2007 1:50:00 em  
Anonymous Anonym said...

Fick smyckena tidigare i veckan, de är verkligen superfina! Tack så hemskt mycket! :) kram/Maria

fredag, november 16, 2007 12:34:00 em  
Blogger Skin said...

Åh jag skulle så gärna vilja veta adress till den där Parisloppisen!
Vad synd att du inte bloggar mer!
Eva
skinsweden.blogspot.com

tisdag, juni 10, 2008 5:30:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home