MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

fredag, november 23, 2007



T.G.I.F!


Ja, äntligen fredag. Fats det är klart, innan man hade egen butik så betydde fredag två dagars ledighet. Nu däremot så har vi öppet varenda eviga lördag och i helgen är det dessutom skyltsöndag och öppet hela dagen. Fast vi har förstås köpt oss fria.. Ha-ha! Jag fullkomligt älskar vår lilla butik - den är så mysig. Och större blir den snart. Närmare bestämt DUBBELT så stor! Serious understatement att jag längtar tills det är klart...

Och i kväll: IDOL!!!!! Jag är så jäkla addicted att det är löjligt. Och just i kväll behöver man inte vara någon kärnfysiker direkt för att räkna ut att Amanda kommer att briljera då temat är rock. Jag är rädd för att Andreas inte bara sitter löst utan att han dessutom ryker så det visslar om det. Kommer inte riktigt ihåg vem som skulle coacha, men jag är extra nyfiken på vad fröken Picasso hade tänkt sig bemästra i afton. Hon är liksom inte den första jag tänker på när rock står på menyn.

I kväll blir det dessutom mjuka tacos med allehanda tillbehör och jag och Klas har varit på ICA Maxi i Västra Hamnen och handlat. Vi har en sådan där självscanner och i dag var det dags för en liten koll i kassan så det var bara att plocka upp alla varor på bandet, precis som vanligt. Och hoppsan, när allt var klart hade jag minsann missat att scanna in en liten rackare till Gräddfil... Pinsamt? Absolut inte! Tjejen i kassan gav mig stort beröm eftersom jag "bara" missat gräddfilen på ett som hon uttryckte det, långt kvitto. Tja, okej då. Jag tackar och tänker att var jag inte virrigare än så?

Dagens tumme upp: Träffade en jättegullig tjej som kommer att börja arbeta hos oss redan på måndag! Välkommen M!
Dagens tumme ner: Hemma är det ett himlans möbelinferno. Vi har köpt på oss en del möbler inför flytten och får knappt plats i vår nuvarande lägenhet...
Dagens tips: Carolas julskiva 2007 - den växer med uppgiften!
Dagens fråga: Och nu ställer jag den för sista gången - VAR köper man ett par snygga bruna jeans?


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"