MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

fredag, november 16, 2007







Tillbaka i Malmö...


...och det var ju inte värmen man kom hem till precis. I Paris hade vi det jättemysigt med sol, vin och shopping. Mycket vin blev det. Och shopping. Lite kultur blev det också, men Louvren var stängt så Mona Lisa får vänta tills nästa gång! Mamma fyllde 60 på måndagen och vi började dagen med en alldeles underbar frukost på Paul´s på Champs Elysee. Alla åt ett antal kaloribomber som hette duga, bakelser liksom som man nästan blev illamående av, men GUUUUD så gott. Inte GI metoden direkt...

Väl hemma hade Klas, Kattis och hennes Ove kommit på besök så det var fullt hus kan mna säga. Dessutom turades hela gänget om att få sig en släng av kräksjukan. Alla utom jag och Klas blev dåliga i olika omgångar. I dag är Robert hemma efter en natts kräkningar och när det kräks i familjen är det inte så homla lajbans med EN toalett. Vi var dessutom sju personer i flera dagar! Annat blir det när vi flyttat - då jäklar finns det badrum och toaletter!

Så har även jag sällat mig till alla Facebook-beroende typer. Faktiskt riktigt kul att leta efter gamla kompisar! Till och med morsan är med! Jag fattar ju givetvis inte helt hur allt funkar, men kul är det!

Jag får än en gång passa på och tacka alla som mailat och lagt in kommentarer - det känns mysigt att det finns någon som läser detta utan att man träffats. Och Ofelia - lycka till med promenixerna!

Dagens tumme upp: I kväll är det Idol med ingen mindre än självaste Carola som coach och jury - absolut ingenting kan få mig att inte titta!!
Dagens tumme ner: Jag fryser så att det till och med är svårt att knappa på tangenterna...
Dagens tips: Köp gelésocker och följ receptet på pannacotta på basidan. Rör ihop en bärgojja av något slag och lägg på toppen - kanongott och enkelt!
Dagens fråga: Vem vinner Idol???


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

amen du har ju oxå varit ute och rest!;) haft det bra misstänker jag?!

kramis

måndag, november 19, 2007 6:27:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home