MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

onsdag, november 28, 2007



Vissa dagar blir det bara FÖR bra!


Ja, jisses vilken jäkla dag! Robert ligger (för TREDJE dagen!) hemma i feber och jag har varit totally ensam i butiken då M. varit på ett möte. Inte nog med att det är julrush på stan - vi har även julrush i webshoppen och det är så himla roligt att fler och fler bara strömmar till! Webshoppen är ju liksom en särskild liten bebis. Pappersarbetet blir inte heller mindre i takt med att företaget växer och med en man borta från det administrativa behöver man inte vara någon Einstein för att räkna ut att dagen varit allt annat än lugn! Okej, som om inte detta hade räckt för att uppehålla mig denna underbara onsdag, som för övrigt började kl.06,30 på Hilton i morse med ännu ett BNI-möte, så kom en kille in genom butiksdörren på eftermiddagen. Följande konversation utspelades.
Killen: Var ska jag ställa allting?
Jag: Va? Vilket??
Killen: VAR ska jag ställa hela skiten?
Jag: Exakt vilken skit är det du pratar om?
Killen: 3 stora pallar med 79 kartonger.
Jag: 79 kartonger?????
Killen: Ja, och tungt är det också!
Jag: Jaha, hur tungt då, då? (Lite i kaxigaste laget tror jag kanske det blev...)
Killen: 1 ton. (Och han tänkte nog att där fick du kärring!!!!!)
Jag med fullständig fågelholksansikte: 1 ton, men herregud vad är det i alla kartongerna?
Killen: Ingen jävla aning.
Och så där höll vi på tills jag fick fatt i vår handyman här i Holmgången som snabbt var på plats och lånade ut en hel vindsvåning till oss så att vi kunde ställa de jäkla kartongerna någonstans. I alla fall tills flytten blir helt klar. Stor kram och tack, Greger!

Jag hann även med ett utvecklingssamtal i morse på Melvins dagis och han verkar vara en cool, glad och extremt småkrypsintresserad liten goding som även visar att han vet att han nu är 5 år och således tillhör de äldre på avdelningen Saltkråkan! Go, Melvin!

Tilläggas kan att jag i dag köpt världens läckraste fat av Skapa som är grannar till vår butik. Ett gigantiskt cementfat som ser ut som ett rabarberlöv (kanske eftersom det är det som de använt när de gjort det...). Hur fint som helst!

Vad det var i alla kartonger? Våra nya papperskassar som bara är toksnygga! Alla kommer att vilja ha en MarMalaidpåse! Vita med silvertryck och rosa sidenband - as good as it gets!

Dagens tumme upp: Påsarna - de allra finaste jag skådat!
Dagens tumme ner: Varför kan man inte klona sig? Bara ibland?
Dagens tips: Handla i vår butik i Holmgången i Malmö, då får du en fin påse!
Dagens fråga: Klarar en kanin sig om man flyttar ut buren på balkongen nu i vinter?


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

4 Comments:

Blogger Fillan said...

Angående kaninen. Nix, det är inte så snällt att ta ut en innekanin när det är vinter, de behöver hösten för att rugga upp vinterpäls.

Mina promenadkollegor vart ÖVERLYCKLIGA över sina juväler. Tack igen!

Kram Fillan

onsdag, november 28, 2007 7:25:00 em  
Blogger Fillan said...

Sätt upp en lapp i affären att kanin bortskänkes! :-)

onsdag, november 28, 2007 7:29:00 em  
Anonymous Anonym said...

Hej!
Du kan ju alltid skaffa en vinterbonad bur? Det ska funka. En riktig utebur med halm och allt. Men det är inte så snällt att sätta den där alldeles ensam utan sällskap. Skaffa en till? Nej jag bara skojar - ge bort den i stället.
MVH Lena I Floda

onsdag, november 28, 2007 9:39:00 em  
Blogger 2 stenar said...

Sorry Malin! Kaninen överlever inte ute om den inte har varit ute från början. Ville också försöka få min dotter till att göra hennes kanin till utekanin, men icke.....
Kram
Mia

onsdag, november 28, 2007 11:18:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home