MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

söndag, december 09, 2007



Tillbaka igen!


Klockan är ganska sent och jag är precis hemkommen från London. Ira gav mig en tidig julklapp och bjöd mig på en liten julshoppingsresa till den brittiska huvudstaden och vi bodde kungligt på inget mindre än Waldorf! Sämre kan man ha det. Vi har under två dygn lyckats med konststycket att äta gott (och mycket!), dricka gott (och mycket) samt shoppat som galningar. Vi konstaterade också att det krävs erfarenhet och rutin för att fixa en helg som denna. Speciellt när syftet var att ha fokus på att slappna av och fullkomligt njuta av livet och friden med att vara ifrån jobb och småbarn. Att man sedan längtar efter barnen som bara den utan ett uns av dåligt samvete infinner sig är helt lovely!

Varför har jag inte bloggat på ett tag? Jag har lackat lite på Bloggportalen. Det är förmodligen mitt eget fel, men min så kallade statistik har dalat plötsligt pga RSS och annat krångligt
som jag inte haft id och ork att befatta mig med.

Mycket har hänt den senaste veckan, vi har börjat packa för fullt då de nya hyresgästerna (som är en av dem som blev drabbade av branden på potatisåkern i Malmö) kommer att flytta in i vår nuvarande lägenhet till årsskiftet. Denna julen blir ju inte riktigt som planerat kan man säga...

Ser nu fram emot en vecka full av bra business och en massa annat skoj! På onsdag ska Elliot´s klass spela upp en julpjäs och jag är nog mer spänd än vad Elliot är! Och på lördag är julen riktigt nära för då är det nämligen dags för julgrans-auktion i Kronprinsen här i Malmö. MarMalaid ska givetvis pynta en gran som sedan ska auktioneras ut till förmån för hemlösa i Malmö med stor omnejd och Jenny kommer att hjälpa mig. Och tro mig - MarMalaid´s gran kommer att bli en riktig dyrgrip full av smycken! Ni som har möjlighet är mer än välkomna att komma till Kronprinsens köpcenter och bjuda på en gran - det finns flera stycken att bjuda på. Matgran, smyckesgran, chokladgran m.m.

Veckans tumme upp: Julshopping i London var inte alls så tokigt!
Veckans tumme ner: Känns som om vi ligger slightly efter i flyttpackningen...
Veckans tips: Slå in dina julklappar med stor omsorg - alla älskar fina paket! Och visst tusan är fodralet viktigt!
Veckans fråga: Var kan man hitta riktigt fint omslagspapper till julklapparna?


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"