MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

tisdag, februari 26, 2008



Kvinnlig logik???


Skulle handla lite mat i går på Hemköp när jag var på väg hem från butiken och när jag går förbi hyllorna med te och kaffe kommer jag på att mina tepåsar nästan är helt slut. Jag går fram för att ta en förpackning med Eldorados 100-pack med tepåsar för 19,90:- när jag plötsligt får för mig att kanske slå till på Twining´s 25-pack för 23,90:-. Hmmm. Alltid lite kul att köpa schyssta varor fast jag har ju å andra sidan köpt Eldorados ganska länge och känner mig helt nöjd med dem. Jag dricker mycket te! När jag ibland köper Twining´s så brukar jag notera att skillnaden dessutom nästan inte märks. Hur som helst så stod jag där som en velig jäkla åsna och övervägde på fullaste allvar om jag skulle köpa påsar för 19 öre styck eller lyxa till det med 95-öres. Och precis när jag bestämt mig för att 100-packen räcker mycket längre och smakar samma som de andra så noterade jag i ögonvrån en liten nyhet på ena flanken - Twining´s nya Pure White Tea. Nämen det lät ju spännande! Sagt och gjort, på ett ögonblick var Eldorados 100-pack glömd och i min varukorg låg ytterligare en liten nyhet och bara väntade på att testas. Till det facila priset av 39,90:-. För 25 stycken. Alltså vi kvinnor kan resonera oss fram till de allra bästa köpen!

Stort tack för tipset på get-away - vi kommer med stor sannolikhet att åka dit i april!

Sorry för min felstavning av det finska godiset! (Fast jag tycker ändå att det engelska uttalet inte är helt rumsrent...)

Dagens tumme upp: Nya ordrar från både charterbolagen och SAS reguljärt där vi återigen säljer långt över estimerad budget!
Dagens tumme ner: Vädergudarna verkar spela oss ett spratt.
Dagens tips: Köp inte Twining´s nya vita te för 1,59:- påsen, det var inte något speciellt med det!
Dagens fråga: Gudrun Schyman kallar sig numera för Frilansfeminist, betyder det att hon bara är feminist när hon får betalt för det?


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack för tipset om teet, dricker också mycket te, så då ska jag helt enkelt skippa det ;) Min favorit är Liptons Tahiti med smak av ananas, det är vansinnigt gott!

Lite roligt med frilansfeminist, har jag helt missat, men håller helt med dig i resonemanget ;)

Ha de gott!
*kram*
/Mia =)

onsdag, februari 27, 2008 7:19:00 fm  
Blogger 2 stenar said...

Hej Malin,
Hoppas att allt är bra med dig. Saknar ditt bloggande. Alltid lika roligt att läsa om dina senaste eskapader ;-) Jag antar att du har fullt upp med nya lägenheten/kontoret och butiken. Ha en underbart härlig påsk!
Kram
Mia
2 stenar

torsdag, mars 20, 2008 8:22:00 fm  
Blogger Eva Nygren said...

Hej! Eftersom det inte funkar att maila från webshopen vill jag ställa en fråga så här: Jag saknar ett halsband i webshopen som jag såg i affären i förra veckan. Lik Artnr:601101505 i typen, fast längre och i turkos och vitt, något ljust. Det låg ner på något bord i affären. Det var fint och jag vill gärna veta vad det kostar och hur långt det är. Fina grejer ni har!Tacksam om du svarar till min epost som du finner på min hemsida

tisdag, maj 20, 2008 6:11:00 em  
Blogger cmj said...

http://cmj.blogg.se/film.html

Har gjort ett eget humorklipp jag behöver kritik på.

Är karaktären rolig? Vill du se del 2? Är det för långt, lagom eller kort?

Kan det bli något?

Ärlig kritik vill jag ha. Ärlig kritik är den jag kan bygga vidare med.

Länken igen...

http://cmj.blogg.se/film.html

Tack på förhand!

söndag, juni 01, 2008 9:34:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home