MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

onsdag, januari 30, 2008



Sluta blogga???


Jag har övervägt det, men kommit fram till att jag kör på ett tag till! Fast lite mer frekvent då...

Vi har varit på mässa i Stockholm och gjort en del annat kuligt! Vi börjar så smått att fatta att den nya lägenheten verkligen är vårt nya hem och det känns hur bra som helst! Killarna fullkomligt älskar det! Tyvärr får flytten av kontoret och lagret vänta till tredje helgen i februari så nu är det om möjligt ÄNNU rörigare här på kontoret.

Jag åker till Kina i nästa vecka och ska faktiskt till och med få fira kinesiskt nyår hemma hos en av mina affärskontakter och ser jättemycket fram emot det! Bör kanske rota fram något rött från klädkammaren då det är den färgen som gäller när nyåret i Kina firas.

Om en vecka lanserar SAS sin nya ombordkatalog för reguljära rutter och där finns MarMalaid givetvis med! Ett armbands-set som kommer att göra samma braksuccé som de smycken vi säljer på charterbolagen sedan två år tillbaka! Vi har gjort all-time-high med flera av våra produkter som vi säljer där och jag ser med spänning fram emot deras nya katalog som kommer i maj.

Såg i går kväll för första gången Carolina Gynnings nya program och det var värst vad hon var nedbantad! Hon såg inte alls lika fräsch ut som innan. Kalla mig gammalmodig, men de som ser ut som magra små fågelungar ser helt enkelt inte alltid så sunda, friska och lyckliga ut. Och precis här är det läge för mig att å det bestämdaste påpeka att min kropp ingalunda är någon måttstock gällande den perfekta kroppen...

Sitter precis och mumsar (nja) på Ahlgrens senaste tillskott i bilfamiljen, nämligen sursockrade bilar. Har inte bestämt mig för om det är helgerån eller ej. Rent principiellt känns det faktiskt som om man skulle tillsätta kolsyra i Festis eller doppa Piggelin i strössel.

Skönt att vara tillbaka!

Dagens tumme upp: Många tidningar som hör av sig till oss nu och det är ju alltid kul!
Dagens tumme ner: Nu börjar även jag känna mig lite överstressad...
Dagens tips: Lägg en kardemummakärna i ditt te så blir det jättegott!
Dagens fråga: Jacka eller inte med till Kina då det är världens oväder där nu. I vanliga fall så här års brukar det vara perfekt väder, dvs typ svensk sommar! Då slipper man ha jacka på sig när man åker och kan således köpa en (minst) ny på plats! Shoppingtänk på hög nivå...


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad roligt att läsa ett nytt inlägg. Jag har saknat det :) Hoppas att du har tid att blogga, men ta det lugnt med stressen! *kram* från en trogen besökare tillika fan av dina smycken!

onsdag, januari 30, 2008 8:11:00 em  
Anonymous Anonym said...

Var i kina förra veckan och då var det typ 10 grader kallt! Vart skall du? :)

Lena

torsdag, januari 31, 2008 3:25:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home