MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

fredag, januari 04, 2008



Nytt år...


...och nya kuligheter! Ja, jul- och nyårshelgen har varit allt annat än lung för vår del. Jag blev sjuk med feber och tillhörande förkylning, hur mycket jobb som helst på kontoret och i butiken och mitt i allt detta flyttade vi! Nu har vi dock alla våra saker i nya lägenheten och den gamla är besiktigad och klar. Sen ska ju allting få sin plats i vårt nya palats också. Alltså 400 kvm är stort kan jag säga!!! Vi var på ILVA i går för att titta på matsalsbord och soffor och lite annat, men vi tyckte nog inte att där var så värstans mycket. Jo, en supersmart garderobslösning för hallen hittade vi, men just den som vi ville ha var några ynka centimeter för bred - jäkla skit... Och nu börjar nästa projekt - flytt av kontor och lager! På ovanvåningen i nya lägenheten kommer MarMalaid´s nya huvudkontor att placeras - coolt! Och så himla bra lösning så jag knappt kan fatta det! Tänk om ungarna blir sjuka och måste vara hemma från skolan, då kan man ändå sitta och jobba lite - smart så det förslår!

Kommer att göra mitt yttersta för att blogga i alla fall minst en gång om dagen och samtidigt "reparera" det där krångloga med mitt RSS-flöde som tydligen inte fungerar under 2008.

2007´s tumme upp: MarMalaid omvandlades till ett AB! Flytten till vårt absoluta drömboende!
2007´s tumme ner: Melvin blev lite sämre i höften.
2007´s tips: Man kan allt man vill! På riktigt!
2007´s fråga: Var kom alla extrakilon runt magen ifrån?


/Malin

"Every Year is a Pearlyear!"