MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

tisdag, januari 15, 2008



Vilken jävla hylla!!!


Ja, ursäkta mitt språk, men vad var det för jädrans boppar Carola visade upp sig i på Idrottsgalan i går kväll??? Jag tyckte att jag precis läste någonstans att hon för tillfället hårdbantar inför melodifestivalen. Och då brukar ju tuttisarna liksom hänga med... Sen måste jag bara få säga att när Carola intar scenen vill jag höra världens ös typ Evighet, Genom allt eller Stormvind. Eller möjligen en sanslöst vacker och stilla ballad så att man ryser i hela kroppen, men låten hon sjöng tillsammans med Andreas Jonsson blev liksom varken hackat eller malet.

Åsså Zlatan - Årets manliga idrottare OCH dessutom Jerringpriset! Med risk för att bli hatad av halva Sveriges befolkning så kommer här dagens sanning: Zlatan är ju så fruktansvärt korkad! Måhända duktig på att sparka boll, men bara så blåst! Han sa till exempel, 5 minuter innan han blev tilldelad just Jerringpriset, att de fem som var nominerade var alla lika duktiga och lika värdiga vinnare, bara för att tre sekunder senare utbrista: Må bäste man vinna! No comments. Att han sedan inte kom i håg vilket år hans son är född gör ju inte direkt att man blandar ihop honom med Einstein direkt. Vill ni ha ett gott skratt, kolla in länken där Robin gör en sanslöst bra parodi på killen. http://www.youtube.com/watch?v=DXeusv7DX9k

I morgon bitti åker vi till Formex i Stockholm för att stå på mässa i fyra dagar. M som precis börjat hos oss följer också med. Vi hoppas på bra försäljning och fyra kuliga dagar. Festen för alla utställare brukar inte direkt gå av för hackor och lite skvaller kan det också bli dagen efter....

Dagens tumme upp: Kul med respons på utskickade pressmeddelanden!
Dagens tumme ner: Jag har för tillfället en vilopuls på 190...
Dagens tips: Köp mandelolja på hälsokosten och häll i badet - grymt bra! Och mysigt.
Dagens fråga: Någon som har en BRA huskur eller annat tips för ett risigt vinterhår?


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"