MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

tisdag, februari 12, 2008



Så var man hemma på svensk mark igen!


Kina stod kvar fast allt var sig inte riktigt likt - kinesiskt nyårsfirande och en herrans massa utsmyckningar överallt! Nu har ju råttans år precis inletts och råtta serveras på längden och tvären, något jag med lätthet hoppar... Galen shopping precis som sig bör och bra business nyåret till trots!

Kul att träffa killarna igen - alla tre! Fast efter några timmar är det precis som om man inte varit borta överhuvud taget!

Till helgen börjar den stora ombyggningen av butiken - den kommer alltså bli ca dubbelt så stor då vi flyttar lager och kontor till vårt nya palats. Och det kan behövas, jag och M (som jobbar hos oss i butiken sedan några månader) har handlat alldeles för mycket grejor som snart står för dörren... Ska bli jättekul att få inreda den "nya" butiken, med en hel barnavdelning och allt!!!

Måste rusa, mannen har maten klar och det saknas inte direkt saker att pyssla med på hemmaplan om man säger så...

Förresten - tack för kommentarer! Och du Mia; jag hörde att Mat-Tina var grym! Att Dilba åkte gör inte så mycket, nu väntar jag med spänning på nästa fredag och Fröken Lampenius svängom!

Dagens tumme upp: SAS har mailat och berättat att efter bara 9 dagars försäljning ombord så har vi redan spräckt deras estimerade budget med råge - nu vill de beställa mer!!!!!!!!!!
Dagens tumme ner: Tror inte riktigt att Robert har pejling på vilket projekt det kommer att bli att packa och flytta allting som ska till nya kontoret...
Dagens tips: Carola och sötnosen Andreas går direkt till finalen i Globen! Fast det behöver man ju inte vara någon Einstein för, för att räkna ut förstås...
Dagens fråga: Du som tyckte att min blogg var bonnig, varför skrev du anonymt?

Har aldrig blivit kallad för just bonnig förut så det hela gav upphov till ett garv här på kontoret!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Blogger Jenny said...

Bonnig???
Vet du vad det är, du är ju en stockholms pingla.
Kram Jenny

onsdag, februari 13, 2008 9:58:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home