MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

lördag, februari 02, 2008



En mysig lördag i butiken!


Det är länge sedan jag jobbade en lördag i butiken och det är riktigt mysigt - speciellt med detta underbara väder! Solglasögon fram! Dessutom invigde jag min nya superfina cykel när jag skulle hit, en rosa och brunblommig amerikansk cruiser som bara är så himla ball! Den är av märket Nirve och jag försökte lägga en bild här i bloggen, men de gick inte att kopiera så ni som är intresserade får helt enkelt gå in på sidan och titta, fast den är MYCKET finare i verkligheten!

I kväll var vi bjudna på två olika håll, men Per och Helene var först så vi ska hem dit i kväll på lite kalas - trevligt!

I morgon söndag är det verkligen Melvins tur att få fint i sitt rum, Elliots är nästan helt klart. Det är bara så himla fint i vår nya lägenhet - jag njuter varje minut, det är till och med en sann fröjd att stå och vika tvätt i sin egen tvättstuga! Jag har hällt tvättmedlet i en vit jättefin plåttunna med lock från IKEA och så har jag tagit hem världens sötaste lilla bytta från butiken som fungerar som en liten papperskorg. Jag är huslig så det förslår... (då och då).

Så har jag testat ännu en nyhet - OLW´s nya chips med smaken sourcream och peppar, ganska gott, men aningen mesigt tyckte jag nog. Köper förmodligen inte igen.

Tittade på Let´s Dance i går och rätt par åkte, nästa gång kommer Mi att få lämna, tro mig. Fast det missar ju jag då jag befinner mig på betydligt varmare breddgrader!

Tack till Mia & tjejjerna som titt som tätt lägger små kommentarer här på bloggen - jag älskar det! Tack också till Lenas inlägg, och för att svara på din fråga Lena så ska jag till Hong Kong först och sedan vidare in i södra Kina, vad tror du om jacka...?
Dagens tumme upp: Får allt bli min nya fiiina cykel!
Dagens tumme ner: Allt är på topp - inga neråttummar!
Dagens tips: Om ni gillar mysiga badprodukter kom in i butiken (om ni bor i Malmö med omnejd förstås) och frossa i allt det nya som precis kommit!
Dagens fråga: Vem vinner Let´s dance? Jag har min favorit...


/Malin
"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Visst är det kul att få kommentarer, lite kvitto på att det faktiskt finns nån därute som läser allt man skriver - vad det än må vara! Jag älskar din blogg, är här varje dag för att se vad som händer. Måste ta mig i kragen och komma in i butiken snart - jag bor ju faktiskt i Malmö! ;)

Vem som vinner let´s dance... jag gillar ju Daniel, han är läcker *slurp* Men Cicci är duktig... Svårt... Sen är ju mannen min Värmlänning så Karl-Petter är ju favorit och en härlig personlighet... Sen tycker jag Tina är härlig. Kan inte välja. Vilken är din favorit? :)

Ha det så bra! :)

lördag, februari 02, 2008 8:18:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home